A Coca-Cola továbbra is kitart az egyszer használatos, eldobható palackok gyártása mellett. Állításuk szerint ellenkező esetben elveszítenék a vásárlóik egy részét. A kólát fogyasztók már annyira hozzászoktak a műanyag üvegeikhez, hogy idegenkedéssel fogadnák a váltást, és ezzel a cég eladásai csökkennének, véli a cég, amely közel 3 millió tonna műanyagot használ fel évente.
Fenntarthatóságért felelős vezetőjük, Bea Perez szerint a fogyasztók szeretik a mostani, könnyű műanyag palackokat. “Ez egy üzleti vállalkozás, és mint ilyen, alkalmazkodnunk kell a vásárlóinkhoz” – mondta. “Mi az újrahasznosítás és az innováció irányába megyünk, ezzel igyekszünk hatni az emberek szemléletére is. Azt ígértük, hogy 2030-ig a csomagolásaink felét újrahasznosított anyagokból oldjuk majd meg, és ezt be is fogjuk tartani.”
A kérdés azért is égető, mert a Break Free from Plastic felmérésében tavaly a műanyag hulladék kategóriában a korántsem megtisztelő első helyen a Coca-Cola végzett, mint a világ legszennyezőbb brandje.
Szeptemberben 50 ország 484 strandján végeztek tengerparti takarítást, ott, ahol a műanyag szemét elárasztotta a fürdőhelyeket. Úgy találták, hogy az összegyűjtött darabok közül 11732-nak a Coca-Colához volt köze, amely szám magasabb, mint az utána következő három szennyezőjé összesen.
Ezt az eredményt a Coca-Cola is tragikusnak értékelte. Úgy vélik, a palackjaiknak nem szabadna az óceánba kerülniük, vagy ha igen, össze kell szedni őket.
Mi úgy véljük, ennél a megoldásnál célravezetőbb lenne már eleve nem adni lehetőséget egy ilyen mértékű, az egész bolygót érintő brutális szennyezés kialakulására.