



Az elektromos autĂłk elterjedĂ©sĂ©nek okai többek között az eurĂłpai uniĂłs jogszabályokban, az állami támogatásokban, az adĂłkedvezmĂ©nyekben Ă©s az ĂĽzemanyagárak folyamatos emelkedĂ©sĂ©ben keresendĹ‘k. Az egyik nagy biztosĂtĂłcĂ©g felmĂ©rĂ©se szerint a magyar lakosság közel hatvan százalĂ©ka tervez villanyautĂłt vásárolni a következĹ‘ Ă©vekben. A váltás oka azonban sokkal inkább anyagi, mint környezetvĂ©delmi lenne.
A felmĂ©rĂ©s szerint az elsĹ‘ számĂş motiváciĂłt az állami kedvezmĂ©nyek Ă©s támogatások jelentik, ez 46,3 százalĂ©k. A második helyen az ismerĹ‘sök általi ajánlás vĂ©gzett 26,1 százalĂ©kkal. A környezettudatosság 12,4 százalĂ©kkal az utolsĂł elĹ‘tti helyen vĂ©gzett. A kormány 2016 Ăłta összesen 15 milliárd forintot fordĂtott az elektromos autĂłk beszerzĂ©sĂ©nek támogatására. A kutatásban rĂ©sztvevĹ‘k válaszaibĂłl az derĂĽl ki, hogy a legfontosabb tĂ©nyezĹ‘ az autĂłmodell tĂpusa, utána következik a hatĂłtáv, illetve hogy mennyire közel találhatĂł töltőállomás.
Az ár Ă©s a megtĂ©rĂĽlĂ©si idĹ‘ csak a lista közepĂ©n foglal helyet, a felmĂ©rĂ©sben rĂ©sztvevĹ‘k alig egynegyede vĂ©gzett elĹ‘zetes tájĂ©kozĂłdást a márkákkal kapcsolatban elĂ©rhetĹ‘ biztosĂtásokrĂłl Ă©s fedezetekrĹ‘l
– Ărja cikkĂ©ben Virág Sára az Indexen.
A biztosĂtĂłk nĂ©hány jĂł tanácsot fogalmaztak meg a leendĹ‘ tulajdonosoknak. ElsĹ‘kĂ©nt alaposan át kell gondolni, hogy milyen Ă©rvek mentĂ©n hoznánk meg a döntĂ©sĂĽnket Ă©s pontosan mit enged meg a pĂ©nztárcánk. Azt is meg kell fontolnunk, hogy Ăşj vagy használt autĂłt vennĂ©nk-e.
Emellett több márka készletét is meg kell vizsgálni, mert előfordulhat, hogy jobb opciót tudnak nyújtani. Ha használt autót vásárolunk, akkor mindenképp ki kell vizsgáltatni egy hozzáértővel, illetve azt is fel kell mérni, hogy merre vannak a töltőállomások.
A felmĂ©rĂ©s biztosĂtásra vonatkozĂł eredmĂ©nyeit dr. Gombolai Éva, a D.A.S. JogvĂ©delmi BiztosĂtĂł Zrt. szakĂ©rtĹ‘jĂ©nek tapasztalatai is megerĹ‘sĂtik. Az emberek többsĂ©ge nem tudja megmondani, hogy mi a kĂĽlönbsĂ©g a kötelezĹ‘ gĂ©pjármű-felelĹ‘sĂ©gbiztosĂtás (KGFB), a casco Ă©s a jogvĂ©delmi biztosĂtás között – magyarázta. Az elektromos autĂłknál ráadásul speciális is lehet a helyzet.
(forrás: index.hu)