A vasárnapi pihenéshez szuper hangulatot teremthet a ClientEarth környezetvédelmi szervezet Playlists For Earth kezdeményezése. A klímaváltozás következményeinek kezelésével jogi eszközök útján foglalkozó szervezet, új kampányát a művészet, a zene szemléletformáló erejére alapozta.
A lejátszási lista célja, hogy az ENSZ-klímakonferencia apropóján cselekvésre hangolja az embereket, amihez több mint 60 művész, zeneipari szakember és szervezet csatlakozott. Ha a playlistekben található dalok címét összeolvassuk, már önmagában is értelmes, aktiváló üzenetet kaphatunk.
Környezetvédelmi ügyvédként az a munkám, hogy az embereknek biztonságossá tegyem a jövőt. Tudom, hogy a művészet, a művészek erejének felhasználása alapvető ennek a célnak az eléréséhez. A jog adja azokat a közösen lefektetett szabályokat, amelyekben meghatározzuk, hogyan akarunk hatni egymásra és a bolygónkra – de először el kell képzelnünk és meg kell beszélnünk, milyennek szeretnénk. Nincs erre alkalmasabb eszköz, mint a művészet, a zene és az irodalom
mondta el James Thomson, a ClientEarth
A sokszínű playlisteket többek között a Coldplay, Anna Calvi és az Alt-J állította össze, olyan előadók szerepelnek rajtuk, mint Dua Lipa, Moloko, Lizzo, Oasis, Kyle Minogue és sokan mások.
(fotó: pexels – Andrea Piacquadio)