A pandémia hatására soha nem látott mértékben nőtt meg az online rendelések száma, amely a kényelem és a biztonság mellett környezetkímélőbbnek is bizonyult a legújabb kutatások szerint. Ugyanakkor vannak még további lehetőségek a környezetterhelés csökkentésére, a Mashable David Pinsky, a Greenpeace műanyag kampányvezetője segítségével 5 tippel segít még fenntarthatóbbá tenni az online vásárlást.
- Álljunk meg egy pillanatra! Mielőtt bármit megvásárolunk online, tegyük fel a kérdést, hogy „valóban szükségem van rá?”. Próbáljuk elkerülni az impulzusvásárlást, keressünk más örömszerző tevékenységet, ha szeretnénk feldobni a hangulatunkat. Ha mégis mindenképp vásárolni fogunk, akkor figyeljünk arra, hogy a beszerzendő darab tartós, újrafelhasználható vagy újrahasznosítható legyen.
- Ne dőljünk be a greenwashingnak! Ha egy online kiskereskedő olyan fenntarthatósági gyakorlatról próbál meggyőzni, ami túl szépen hangzik ahhoz, hogy igaz legyen, járjunk utána. Ebben akár a Greenpeace weboldala is segíthet. Ne vásároljunk inkább olyan helyről, ahol nem fektetnek hangsúlyt a fenntarthatóságára és az ezzel kapcsolatos tevékenységek kommunikációjára.
- Ügyeljünk a csomagolásra! Ha ugyanonnan több dolgot rendelünk, kérjük, hogy egy csomagba kerüljenek. A kiszállítást követően pedig próbáljuk újrahasznosítani a csomagolást. Ha pedig átvételi helyekre, nem pedig otthonra rendeljük a csomagot, azzal csökkenhetjük a csomagolás mennyiségét anélkül, hogy feláldoznánk az otthoni vásárlás kényelmét és biztonságát.
- Csökkentsük az étkezések szállítási hulladékát! Ha valamelyik ételszállító applikáción keresztül, támogatva az éttermeket rendeljük a vacsoránkat, a megjegyzés rovatban adhatunk instrukciókat a csomagolással kapcsolatban is. Kérjük meg az éttermet, hogy mellőzék a szalvétákat, fűszereket és műanyag eszközöket, hiszen ezek általában rendelkezésünkre állnak otthon is. Részesítsük előnyben azokat az éttermeket, akik újrahasznosítható csomagolást kínálnak. Ha nincs ilyen, akkor is érdemes kedvenc helyeink felé jelezni, hogy az ételek minőségén kívül a csomagolás is fontos számunkra, hisz ez segíthet nekik a fejlődésben.
- Gyakoroljunk nyomást a kiskereskedőkre, és támogassuk azokat, akik újrafelhasználható modelleket használnak! Ezt nyilvános online felületeken tehetjük meg leginkább, kulturált kérések formájában. Jó példa erre: „Úgy vettem észre, hogy az étterem csak autókkal szállít élelmiszert, tudna esetleg kerékpárral vagy egy másik zéró vagy alacsony károsanyag-kibocsátású módon?” . Azoknak a vállalatoknak is érdemes visszajeleznünk, akiknek elégedettek vagyunk a fenntarthatósági gyakorlatukkal, hogy motiváltak maradjanak.