Mennyire lehet fenntartható egy bevásárlóközpont?
A cikk megjelenését támogatta: Allee Center Kft.
Nemrég elhatároztuk, hogy megtaláljuk a legzöldebb budapesti bevásárlóközpontot: szubjektív ítéletünk alapján az újbudai Allee került a képzeletbeli dobogó legfelső fokára. Ez adta legújabb podcastunk apropóját, melyben dr. Szilágyi Melindával, a bevásárlóközpontot üzemeltető Multi Hungary Management Kft. magyarországi vezetőjével beszélgettünk.
Ahogy az adásból is kiderül, az Allee az elmúlt években rengeteget tett a fenntarthatóbb működésért. Ez persze nem egyszerű feladat, hiszen a bevásárlóközpontoknak hatalmas belső tereik vannak, melyeket télen fűteni, nyáron hűteni kell, és a világítás is jelentős energiafelhasználással jár. A különféle nemzetközi fenntarthatósági vizsgálatokon elnyert kiváló minősítések viszont azt bizonyítják: megfelelő tervezéssel és korszerű berendezésekkel nagy eredményeket érhetünk el a fenntarthatóságban.
A gépészeti és az energiatakarékossági megoldások mellett az Allee nagy hangsúlyt fektet a látogatók edukálására, aminek keretében már számos fenntarthatósági kampányuk volt. Kézzelfogható újdonság például a minden szinten elérhető kulacstöltő pont is. Ezzel párhuzamos az a törekvés is, hogy a bérlők – az üzletek – is tegyenek meg minden tőlük telhetőt a fenntarthatóságért. A bevásárlóközpont vezetése időről időre egyeztet velük, hogyan tudnák működésüket még fenntarthatóbbá tenni, a kereteket pedig egy új típusú együttműködés, az úgynevezett zöldszerződés adja.
Ezeken felül pedig – ahogy az adásban is elhangzik – több mint 10 ezer négyzetméternyi zöldfelület öleli körül a bevásárlóközpontot, többek között az épület oldalán található élő zöldfalak képében. Podcastunkból még számos érdekesség kiderül arról, hogy mitől lesz fenntartható egy bevásárlóközpont. Tartsatok velünk!