Fejlődik a világ, egyre több toalettpapírt használunk. Egyetlen fából alig 810 papírhenger készül. Gondolta volna, hogy naponta 27 ezer fát engedünk le a WC-ken? A legnagyobb gyártók ráadásul szinte kizárólag frissen kivágott fákból dolgoznak, az erdőknek pedig nincs lehetőségük regenerálódni. Ez súlyos környezeti probléma, amelyen azonban enyhíthetnek az új generációs vállalkozások, amelyek szem előtt tartják a fenntarthatóságot.
A Transparency Market egyik jelentése szerint a toalettpapír világpiaca gyors ütemben növekszik – olvasható a dw.com hírportálon. A német statisztikai portál, a Statista szerint a piac valószínűleg évi 1 százalékkal növekszik, és a forgalom legnagyobb hányada Kínában zajlik.
Egy makacs probléma
Jelenleg hozzávetőleg naponta 27 ezer fát engedünk le a toaletten. Egy a Nemzeti Erőforrások Védelmi Tanácsa (NRDC) által kiadott ez évi jelentés szerint, amely a „The Issue With Tissue” (A törlő problémája) címet kapta,
az NRDC számos nagyobb toalettpapírt gyártó céget kénytelen volt fenntarthatósági figyelmeztetésben részesíteni.
A legjobb minőségű toalettpapírok forrását az olyan puhafák képezik, mint az erdei és a lucfenyő. A legnagyobb gyártók, a Procter & Gamble, a Kimberly Clark és a Georgia-Pacific, alapvetően – néha kizárólag – frissen kivágott fákból dolgoznak, melyek egy része Kanada északi erdeiből érkezik, ahol az idős fák kivágása lehetetlenné teszi az erdők regenerálódását. Ez súlyos környezeti probléma, hiszen a Better Planet szerint egyetlen fából alig 810 papírhenger készíthető.
A fa feldolgozásához jelentős mennyiségű vízre és energiára is szükség van, valamint meglepően sok vegyszerre annak érdekében, hogy a papír erős és lágy lehessen.
Vicces srácok
Az új generációs toalettpapír-vállalkozások egyike a „Who Gives a Crap” („Aki nem tesz rá”), ami egy minősített vállalkozás, vagyis teljesítenie kell a környezeti fenntarthatóság, az alkalmazottakkal szembeni tisztességes bánásmód és az áttekinthetőség követelményeit.
A cég mindenkori nyeresége felét – eddig körülbelül 493 millió forintot – különböző szervezeteknek adományozta.
Toalettpapírjainak ára 5-10 százalékkal drágább a többi papírhoz képest. Újrahasznosított, 48 hengerből álló termékei 13 900 forintba, bambusznád alapanyag esetén mintegy 15 100 forintba kerülnek.
Közösségi finanszírozás
A céget megalapító három fiatal 2012-ben egy közösségi finanszírozást kezdeményező kampányt indított az IndieGoGo-n. Azzal számolnak, hogy
a befolyó összegből 50 000 fát tudnak megmenteni, 98 millió liter vizet és közel 6 ezer tonna üvegházhatású gáz kibocsátását pedig megtakarítani.
Egy másik élen járó vállalkozás a „Tushy”, amely 2018-ban kezdett bambusznádból készített toalettpapír értékesítésébe. A „Seventh Generation” az 1990-es évek kezdetétől kizárólag újrahasznosított alapanyagból gyárt toalettpapírt, és már fel tud mutatni bizonyos sikereket is.
Forrás: https://novekedes.hu/hirek/naponta-27-ezer-fat-engedunk-le-a-wc-ken-de-akkor-mi-a-megoldas