A pénzügyi cég már 2020-ra megvalósította, hogy ellátási láncának áramszükségletét kizárólag megújuló energiaforrásokból fedezi, új irodáik építésénél pedig kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy a beruházás minél kisebb környezeti terheléssel járjon.
A Mastercard tagja a RE100 közösségnek is, mely a világ legbefolyásosabb vállalatait fogja össze egy olyan kezdeményezésben, mely célkitűzése a 100%-ban megújuló villamosenergiára való átállás és a karbonsemleges működés. Utóbbit 2050-re szeretné elérni a Mastercard.
Ahogy a fintech.hu cikkéből kiderül, a RE100 kezdeményezés tagjai olyan meghatározó cégek, mint a VISA, az American Express, az Apple, a Microsoft, a Google, a Facebook, az eBay, a BMW, a General Motors, a H&M, a Johnson & Johnson, a Nestlé, a Procter & Gamble, a JP Morgan, a Bank of America, a Coca-Cola, a Pepsi és még sokan mások.
Természetesen az egyes vállalatok iparágtól és működési strukturától függően vállalják a fenntartható működésre való átállást, ezért a beígért dátumok is jelentősen szórnak. Amíg a Mastercard 2020-ra megvalósította a megújuló villamos energia használatára vonatkozó célját, addig a BMW ezt csupán 2050-re tervezi. A karbonsemlegesség bejelentése azonban egy új dimenzió, amit még az RE100 honlapja alapján is csak elvétve látni az ígéretek között.
Miképp a digitális pénzügyi megoldásokkal foglalkozó oldal is beszámol róla, a Mastercard a fenti vállalásai mellett számos egyéb területen is dolgozik azon, hogy minél fenntarthatóbb legyen a működése. Mind a 180 világszerte működő irodájuk megújuló energiaforrást használ, az USA-ban például napelemeket, az új irodák építésénél pedig olyan megoldásokat alkalmaznak, melyek lehetővé teszik, hogy vizet és energiát spóroljanak meg, miközben a szén-dioxid kibocsátást is mérséklik. Az irodáik 85%-a megfelel a regionális vagy nemzetközi zöld szabványoknak, valamint a szén-dioxid mellett számos más üvegházhatású gáz kibocsátásának mérséklésén dolgoznak.
2021 kulcsfontosságú év lesz az éghajlatváltozás szempontjából, és úgy gondoljuk, hogy a magánszektornak létfontosságú szerepe van a szén-dioxid semleges gazdaságra való átállásban. A jövőnk minősége mélyen és elválaszthatatlanul összefügg bolygónk egészségével és jólétével.
– jelentette ki Kristina Kloberdanz, a Mastercard fenntarthatóságért felelős vezetője.
A vezető azt is hozzátette, hogy saját erőfeszítéseiken túl a közel 3 milliárd fogyasztóból álló hálózatukat is ösztönözni fogják a kollektív fellépés érdekében.
A cég lépéseit többen méltatták, Alexander Farsan, a WWF Tudományos-Alapú Célok kezdeményezésének (Science-Based Targets initiative – SBTi) vezetője például elmondta, hogy a Mastercard valódi vezetőként lépett fel a klímavédelemben, és nem csak szavakban, de tettekben is élen jár a károsanyag kibocsátás elleni harcban.