Egyre nagyobb nyomás nehezedik a repülőgépiparra és a légitársaságokra, ugyanis a hozzájuk kapcsolódó kibocsátás tetemes. A bálnák mellett számos startup is dolgozik fenntarthatóbb megoldásokon, míg néhányan az olyan örök ígéretekre fecsérlik az időnket, mint a SAF, fenntartható repülőgép-üzemanyag. Az alabamai SE Aeronautics azonban más utat választott.
A cég nevében az SE a super efficient (azaz szuper hatékony) rövidítése. Nem is véletlenül, ugyanis háromszárnyú repülőgépük állításuk szerint 70%-kal alacsonyabb üzemanyag-felhasználással és 80%-kal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással rendelkezik majd.
Az SE200 munkanéven futó repülőgép egyszer a mai utasszállítók versenytársa lehet. Lloyd Weaver, az SE Aeronautics főmérnöke szerint elsősorban a gép aerodinamikai tulajdonságai teszik szuper hatékonnyá a gépet. Mint mondja, „a konstrukció teljes egészében kompozit, egyetlen kemény, biztonságosabb darabból öntve. Szuper vékony, hosszú szárnyakat és teljes áramvonalasítást építettünk be az orrtól a farokig.”
A vállalat szerint az, hogy az igen elterjedt szegecseléssel készülő géptestekkel szemben ők egyetlen darab kompozitból öntik a testet sokkal biztonságosabbá teszi a gépet. Szintén egyedülállónak számít, hogy az üzemanyagot nem a szárnyakban, hanem a géptörzs tetején tárolják. Ez ráadásul arra is alkalmassá teszi a gépet, hogy vízi kényszerleszállás esetén hosszan lebegjen a vízen.
A tervek szerint a gép 264 utas szállítására lesz alkalmas, egy felszállással pedig közel 17 ezer kilométert tehet majd meg. A cég meg van róla győződve, hogy forradalmasítani fogják a repülőgépipart. Hogy ez a valóságban is így lesz-e, azt talán nemsokára megtudjuk. (simpleflying.com)