A CNN szerkesztői a Fashion Revolution-nal partnerségben egy nemzetközi kampány részeként az alábbi 9 mítoszt szeretnék eloszlatni, ami a fenntartható divattal kapcsolatban is tartja magát.
- A „környezettudatos” vagy „fenntartható” márkáktól való vásárlás a legjobb módja annak, hogy csökkentsük a divat lábnyomunkat.
- A luxusmárkák sokkal inkább fenntarthatóak, mint a fast fashion márkák.
- Minél drágább a ruhadarab, annál kevésbé valószínű, hogy a munkavállalókat kizsákmányolták.
- A régi ruhák elajándékozása a fenntartható módja annak, hogy szelektáljuk a nem szükséges darabokat.
- A fenntarthatóságot hirdető márkák valóban fenntarthatók.
- A legtöbb ruha újrahasznosítható.
- Nem éri meg megjavítani az olcsó ruhákat.
- Az online vásárlás után visszaküldött ruhák más vásárlókhoz jutnak el.
- A ruháid a címkén szereplő országból származnak.
Sajnos a fenti állítások csak részben bizonyulnak igazak, és megdöbbentőek például a nyolcadik állítással kapcsolatos cáfolatok: A visszaküldött ruhák nagy része hulladéklerakókban végzi, vagy elégetik őket, ugyanis ez jobban megéri a divatcégeknek, mint fertőtleníteni és újracsomagolni a terméket. Adakozás pedig azért nem jöhet szóba, mert az csökkentené a divatcég presztízsét. A CBC jelentése szerint az elmúlt öt évben egyébként 95 százalékkal nőtt az online rendelt darabok visszaküldésének mennyisége.
Az tehát nem a lehető legkörnyezettudatosabb lépés, ha a ruháinkat “fenntartható márkáktól” rendeljük, az már annál inkább, ha ruhacseréken szerezzük be a feltétlen szükséges darabokat.