9 gyakori mítosz a fenntartható divatról

9 gyakori mítosz a fenntartható divatról
9 gyakori mítosz a fenntartható divatról

A CNN szerkesztői a Fashion Revolution-nal partnerségben egy nemzetközi kampány részeként az alábbi 9 mítoszt szeretnék eloszlatni, ami a fenntartható divattal kapcsolatban is tartja magát. 

  1. A „környezettudatos” vagy „fenntartható” márkáktól való vásárlás a legjobb módja annak, hogy csökkentsük a divat lábnyomunkat.
  2. A luxusmárkák sokkal inkább fenntarthatóak, mint a fast fashion márkák.
  3. Minél drágább a ruhadarab, annál kevésbé valószínű, hogy a munkavállalókat kizsákmányolták.
  4. A régi ruhák elajándékozása a fenntartható módja annak, hogy szelektáljuk a nem szükséges darabokat.
  5. A fenntarthatóságot hirdető márkák valóban fenntarthatók.
  6. A legtöbb ruha újrahasznosítható.
  7. Nem éri meg megjavítani az olcsó ruhákat.
  8. Az online vásárlás után visszaküldött ruhák más vásárlókhoz jutnak el.
  9. A ruháid a címkén szereplő országból származnak.

Sajnos a fenti állítások csak részben bizonyulnak igazak, és megdöbbentőek például a nyolcadik állítással kapcsolatos cáfolatok: A visszaküldött ruhák nagy része hulladéklerakókban végzi, vagy elégetik őket, ugyanis ez jobban megéri a divatcégeknek, mint fertőtleníteni és újracsomagolni a terméket. Adakozás pedig azért nem jöhet szóba, mert az csökkentené a divatcég presztízsét. A CBC jelentése szerint az elmúlt öt évben egyébként 95 százalékkal nőtt az online rendelt darabok visszaküldésének mennyisége. 

Az tehát nem a lehető legkörnyezettudatosabb lépés, ha a ruháinkat “fenntartható márkáktól” rendeljük, az már annál inkább, ha ruhacseréken szerezzük be a feltétlen szükséges darabokat.

edition.cnn.com

search icon