A több hónapos korlátozások után az üzletekbe visszatérő fogyasztók már nem ugyanazokat az élelmiszereket keresik, mint korábban. Az egészség és a tudatosság szerepe felértékelődött, és ez az italok piacán is érzékelhető.
-írja a NAK elemzésében
Az élelmiszerek és italok kereslete a vírus hatására csökkenés helyett inkább átalakult, valamint a bárok és az éttermek bezárása hozzászoktatta a fogyasztókat a házhozszállításhoz.
A kijárási korlátozások hatására számos fogyasztó igyekezett csökkenteni alkohol fogyasztását. Globálisan minden harmadik (kb. 14 millió) ember megpróbálta csökkenteni vagy végleg abbahagyni az alkohol fogyasztást a karantén időszak alatt.
A COVID-19 hatására a fogyasztók átértékelték saját és szeretteik egészségének fontosságát. Ennek hatására megnövekedett a vitamin-tartalommal rendelkező, természetes összetevőkből álló gyümölcslevek iránti igény. Az FMCG Gurus idén májusban 18 ország 23 ezer fogyasztója körében végzett felmérése alapján 10 válaszadóból 8 tervezte, hogy egészségesebben fog táplálkozni a koronavírusnak köszönhetően.
Mindemellett a környezeti aggodalmak is kezdenek egyre inkább beszivárogni a fogyasztók italokkal kapcsolatos vásárlási döntéseibe – különösen jellemző ez a fiatalabb generációk esetében. A 100%-ban újrahasznosítható ital csomagolások alkalmazása, valamint az előállító ökológiai lábnyomának tudatos csökkentése ideális válaszok erre a fogyasztói igényre.