Az Európai Bizottság által javasolt személygépkocsikra, kisteherautókra, teherautókra és buszokra vonatkozó Euro 7 kibocsátási szabályok 2025-től gyakorlatilag a belső égésű motorok betiltását jelentenék, ha a jelenlegi formában valósulnának meg – véli több ipari szereplő is.
Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (ACEA) szerint például semmi sem bizonyítja azt, hogy a javaslatban felvázolt változtatások jelenleg technikailag megvalósíthatóak, különösen akkor, ha figyelembe vesszük, hogy a tervezet értelmében a szigorú kibocsátási határértékeket még extrém vezetési körülmények között is tartani kellene, például erős emelkedőkön vagy kemény téli időjárásban.
A német VDMA szakszervezet közleménye így fogalmaz: „Az Euro 7 szabályozás eddig tárgyalt javaslatai nem csak az autóipart, de az azon messze túl menő értékláncokat is veszélyeztetik azáltal, hogy a kizárólag belső égésű motorral hajtott személygépkocsik és teherautók de facto betiltásához vezetnek. Európa ezt nem engedheti meg magának. ”
Többen is kifogásolják a tervezet átgondolatlanságát, és a jelenlegi technológiákkal való kivitelezhetetlenségét, és hívják fel a figyelmet arra, hogy a tervezet jelenlegi állapotának megvalósítása gyakorlatilag többet ártana, mint használna.
Az Európai Bizottság azzal reagált a kritikákra, hogy még nem fejezték be a felmérést és értékelést, és hogy az Euro 7 javaslat véglegesítésére 2021 végét tűzték ki határidőként.
(Euractiv)