Jó hír, hogy az akkumulátor-technológia fejlődése csökkenti az elektromos autókkal kapcsolatos költségeket és kellemetlenségeket, ugyanakkor a forgalom terheltsége ettől még nem oldódik meg. Sőt, ha az elektromos autók olcsóbbá válnak, és továbbra is adókedvezményben részesülnek, könnyen lehet, hogy tovább fog növekedni az autók száma az utakon – írja Chris Barker, a Future Transport London elnöke a Guardian-ban.
Bár az elektromos autók használatának nincs jelentős károsanyag kibocsátása, ugyanakkor a járművek és akkumulátorok gyártási folyamata szén és üvegházhatást okozó gázok kibocsátását eredményezi. Fontos adalék az is, hogy a brit kormány 2019-es kutatása szerint a hagyományos járművek szennyezésének kétharmada gumiabroncsból, fékből és közúti porból származik.
A kibocsátáson kívül más problémákat is okozhat a túl sok autó az utakon, legyen az akár elektromos, vagy dízel meghajtású. Minél nagyobb a forgalom, annál nagyobb a halál vagy sérülés veszélye, és a több autó egyre szélesebb utakon tud csak közlekedni, amelyek csökkentik a gyalogos zónák számát és elzárják akár a közösségeket is egymástól. Sőt, ha túlságosan az autókra hagyatkozunk, az tovább erősíti az ülő életmódot, és egészségügyi kockázatokat jelent.
A jobb élet és a klíma vészhelyzet ellensúlyozása érdekében csökkenteni kell a forgalmat, mely az elektromos autók támogatásával nem elérhető -zárja gondolatmenetét Barker. Autók helyett a gyaloglást, a kerékpározást és a tömegközlekedést, valamint olyan intézkedéseket kell támogatni, amelyek csökkentik az utazás szükségességét.