Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. – derült ki egy közelmúltbeli online felmérésből.
A TZMO Hungary online felmérést végzett a 18 év feletti, hazai nők körében arról, mik az egyéni környezetvédelmi törekvéseik, vásárlási szokásaik; melyek az intim higiéniai termékekre vonatkozó preferenciáik és hogyan egyeztetik össze a fenntarthatóság kérdését a menstruációval.
A megkérdezett nők 86%-a szelektív hulladékgyűjtéssel próbálja óvni a környezetét, továbbá a válaszadók 64%-a tudatosan kevesebb vizet és energiát használ. A kitöltők fele igyekszik környezetbarát termékeket vásárolni, azonban ezekre nem szívesen áldoznak többet.
A 45-55 éves korosztály a legkevésbé rugalmas az árak tekintetében, a korcsoport 75%-a csak minimális szinten hajlandó többet fizetni egy környezetkímélő megoldásért. A 35-45 éves korosztály bizonyult a legnyitottabbnak ebben a tekintetben, a megkérdezettek 25%-a szívesen áldoz többet fenntartható termékekre azért, hogy óvja környezetét.
Az összes válaszadó csupán 9%-a felelte azt, hogy egyáltalán nem költene többet zöld alternatívákra, hiszen nem tartják magukat globális szinten fontos tényezőnek a klímakatasztrófa elleni harcban.
Annak ellenére, hogy a megkérdezett hazai nők 68%-a bevallása szerint érdeklődik az innovatív, zöld megoldások iránt, a menstruációs alsónemű, kehely vagy a mosható betét népszerűsége a mindennapi használat során mégis elenyésző. A drogériákban már megtalálhatók bioalapú, valamint bambusz felhasználásával készült intimhigiéniai termékek is, melyek figyelembe veszik a fenntarthatósági szempontokat, a felhasználóktól mégsem igényelnek jelentős plusz ráfordítást.
(Forrás: bdpst24.hu Kép: pexels.com)