A hvg.hu szemlézi a GfK felmérését, mely világszinten vizsgálja a lakosság környezetvédelemmel, csomagolással és vásárlással kapcsolatos attitűdjeit.
Az eredmények azt mutatják, hogy a környezetvédelmi elhivatottság komoly súllyal jelenik meg ma már a vásárlói szokások között. A Gfk kutatására 24 európai országban, Ázsiában, USA-ban és Latin-Amerikában került sor.
A több mint 75000 háztartás vizsgálata során kiderült, hogy a vásárlók közel kétharmada számára fontos, hogy olyan gyártótól vásároljanak, akik számára stratégiai kérdés a környezetvédelem, és a fenntarthatóság jegyében innovatív szerepkört is felvállalnak illetve környezetbarát módon csomagolják termékeiket.
Érdekes adat, hogy hazánkban a háztartásvezetők 33 százaléka kerüli tudatosan a műanyagpalackos italok vásárlását.
A nemzetközi kutatás során kiderült, hogy nagyon magas azon vásárlók száma, akit személyesen is érintenek negatív környezeti hatások, ami segített nekik tudatosabb fogyasztóvá válni.
A környezettudatosság fontos szemponttá kezd válni a választások során, de az út vége még messze van, mert mindössze 7% hajlandó többet fizetni a környezetbarát termékekért Magyarországon.
egészítette ki az eredméneket Turcsán Tünde, a GfK Consumer Panel kereskedelmi igazgatója