A Japan Airlines (JAL) az elmúlt időszakban több kisebb és nagyobb lépést is tett a fenntartható repülés területén, többek között hangszigetelőként újrahasznosítják karbantartó mérnök egyenruháiban lévő pamut szálakat, emellett a légiutas-kísérők iPad-et használnak nyomtatott papír menük helyett.
A legújabb környezettudatos akciójuk keretében az utasok lemondhatnak a repülés közben felszolgált menüről annak érdekében, hogy csökkenjen az ételpazarlás. Már a foglalásnál kiválaszthatják a kóser, vegán és egyéb ételopciókhoz hasonlóan azt, hogy nem kérnek ételt.
Persze más légitársaságoknál is elutasíthatják az utasok a fedélzeten felszolgált finomságokat, ugyanakkor ezidáig a JAL vezetett be olyan rendszert, mellyel előre le lehet mondani erről a lehetőségről.
Egyelőre csak az Ázsián belüli éjszakai utakon folyik az új rendszer tesztelése, és a járványhelyzetből adódó forgalomcsökkenésnek köszönhetően a légitársaságnak lehetősége van fokozatosan kiterjeszteni az „etikus opciót”.
(CNN)