A Mizse ásványvíz gyártójának, a Magyarvíz Kft. reprezentatív kutatásából az derült ki, hogy a magyar lakosság alapvetően nyitott a zöld kezdeményezésekre, amennyiben ezek könnyen elérhető és lehetőleg olcsó megoldások.
Az alábbi mindennapokba könnyen beépíthető tevékenységeket szívesen hajtjuk végre:
- Hulladékok szelektálása: a válaszadók saját bevallása szerint 77 százalékuk szétválogatva gyűjti hulladékát
- A megkérdezettek kétharmada szívesebben gondolkodik javításban, mint új eszköz vásárlásában
- 69 százalék részesíti a hazai termékek előnyben, mert így kisebb a szállítás okozta környezetszennyezés mértéke
- A lakosság 61 százaléka igyekszik minimalizálni a műanyag zacskók használatát és inkább a többször használatos textiltáskákat választják.
Vannak persze olyan környezetvédelmi megfontolásból kedvező tevékenységek, melyeket már kevesebben tesznek meg:
- 32 százalék részesíti előnyben a környezetre kevésbé káros „zöld” termékek vásárlását, bár 49 százalékuknál ez még mindig inkább csak alkalomadtán fordul elő.
- 14 százalék számára a vásárlásai során az ár az elsődleges szempont.
- 21 százalék hajlandóak használt termékeket vásárolni kifejezetten a fenntarthatóság miatt
- 21 százalék érdeklődik a csomagolásmentes boltok iránt is.
- 48 százalék az újrahasznosítható, illetve újrahasznosított anyagú csomagolásokban lévő termékeket választja szívesebben.
A kérdőívben külön arra is kíváncsiak voltak, hogy a megkérdezettek körében mennyire ismertek a zöld fogalmak:
- 37 százalék találkozott már ökológiai lábnyom fogalmával, de nem ismerik pontos jelentését
- 46 százalék hallott már a karbonsemlegességről
A gyártók ugyanakkor használják ezeket a kifejezéseket, hiszen a lakosság úgy is pozitív jelentést kapcsol hozzájuk, hogy nem pontosan ismerik a jelentésüket.