Magyarország idén szeptember 16. és 22. között tizennyolcadik alkalommal csatlakozik az Európai Mobilitási Héthez, mely azért jött létre, hogy népszerűsítse a környezetbarát és fenntartható városi közlekedést. Európa legnagyobb közlekedési-környezetvédelmi kampánya évről évre népszerűbb hazánkban, 2019-ben 292 település vett részt hivatalosan a programokban, amivel Magyarország – közel ötven ország versenyében- a harmadik helyen végzett. 

Az Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap kampány 1998 óta minden évben szeptember 16- 22. között Európa országaiban megtartott , a társadalom környezettudatosságát erősíteni hivatott rendezvénysorozat. A program célja, hogy felhívja a lakosság figyelmét a

  • a megnövekedett autóforgalom okozta környezeti, baleseti és városképi problémákra,
  • a közlekedési mód felelősségteljes megválasztására,
  • a fenntartható, környezet- és emberbarát városi közlekedés előnyeire,
  • a közösségi, a kerékpáros és a gyalogos közlekedés fejlesztésének szükségességére.

A rendezvény egyik hosszú távú célkitűzése az, hogy rávegye a rendszerint autóval munkába, iskolába vagy kikapcsolódni járó polgárokat, hogy az utazáshoz fenntartható alternatív közlekedési módokat is vegyenek igénybe. Az alternatív eszközökkel időt spórolásra és a város rejtett szépségeinek megismerésére buzdítanak a rendezők.

Az idei év mottója:

„Klímabarát közlekedés mindenkiért”

Ez tükrözi a 2050-re kitőzött karbonsemlegességi célt, amely  az  Európai Zöld Megállapodás (European Green Deal) fontos eleme.  A téma ezen felül nagy hangsúlyt fektet a kibocsátásmentes közlekedés hozzáférhetőségére és a minden európai polgárt bevonó keretelvek kidolgozására.

 A rendezvénysorozat hazai koordinátora az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

(emh.kormany.hu)

hirdetés
Planet Budapest 2023 videó
Exit mobile version