Nem kerülhetjük el a villanyautókra való átállást
Nem kerülhetjük el a villanyautókra való átállást

A villanyautosok.hu véleménycikkében arról ír, hogy az európai autógyártók egy részének állítása, miszerint nincs igény a villanyautókra, téves. Sőt, a belső égésű járművek értékesítésének – az Európai Unió által 2035-re tervezett – betiltása nélkül a kontinens és a gyártók is versenyhátrányba kerülhetnek.

A cikk szerint az EU nem technológiai, piactorzító döntést hozott a 2035-ös kivezetéssel, hanem kimondta, hogy mi a társadalmi elvárás azzal a csoporttal szemben, amely kiegészítő erőforrást használó járművel közlekedik vagy szállít: nem szennyezhetik tovább a környezetüket, mert ezzel a teljes társadalomnak, mindannyiunknak óriási károkat okoznak.

Ugyanakkor az autógyártók és az elemzők egy részének állítása, miszerint az EU az egyik legfontosabb iparágának vesztét kívánja, ugyancsak téves. Ha így lenne, nem vetne ki brutális extra vámokat – például a kínai elektromos autókra –, hogy lassítsa térnyerésüket, és levegőhöz juttassa az európai gyártókat. Ugyanígy gyakran elhangzó állítás az is, hogy az embereknek nincs igényük villanyautókra, miközben számos adat ennek az ellenkezőjét támasztja alá: az elektromos autók terjedése az EU országaiban egyre erősödik.

A cikk talán legérdekesebb felvetés az, hogy a 2035-ös céldátum eltörlése (ami mellett számos gyártó lobbizik) komoly problémákat okozna. Az érvelés szerint, amelyet ma már számos mutató alátámaszt, addigra az Európán kívüli országok jelentős része átáll az elektromos autók használatára, így a máshol eladhatatlanná váló hagyományos, belső égésű motorral szerelt autókat dömpingáron öntenék az európai piacra. Azt már az olvasó fantáziájára bízzuk, hogy ezzel mit kezdenek majd a nagy és drága autók gyártása felé mozduló európai autógyárak.

A számos adattal és meggyőző érvekkel alátámasztott véleménycikk ide kattintva olvasható.

Borítókép: canva.com

search icon