Európa legnagyobb távolsági buszszolgáltatója tavaly a koronavírus miatt 50%-os csökkenést szenvedett el az utazók számában, a cég azonban elkötelezett maradt a fenntarthatóbb közlekedés mellett.
A cég, mely 2018-ban indította el első zöld távolsági buszjáratait, 2030-ra teljesen karbonsemlegessé szeretne válni az utakon, míg a FlixTrain szolgáltatásaik már mai is 100%-ban zöld árammal működnek, melyeket a Greenpeace Energy szél és vízerőművei szolgáltatnak.
Magyarországon egyelőre nem futnak a cég szerelvényei, és a teljesen elektromos buszaik is csak Nyugat-Európában és az Egyesül Államokban érhetők el. Ennek ellenére, ahogy a cég is felhívja rá a figyelmet, már azzal nagy lépést tehetünk a fenntarthatóság felé, ha az autó helyett a közösségi közlekedést választjuk.
2021-ben a FlixBus és a FlixTrain biztosan visszatér az utakra és sínekre, hogy valódi utazási alternatívát kínáljon az embereknek, és visszafordítsa az ismét az egyéni közlekedés irányába tolódott trendet. – André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója
Ahogy most már a legtöbb légitársaságnál, úgy a Flixnél is lehetőség van az utazásra vetített szén-dioxid kibocsátás ellentételezésére. Globálisan az utasok közel 6,5 százaléka él ennek lehetőségével, ami tavaly közel 7 tonna szén-dioxid kompenzációját jelentette. A klímavédelmi hozzájárulás 75 százalékát a vállalat CSR partnere, az atmosfair használja fel, energiahatékony kályhák elhelyezését finanszírozza Ruandában.