A Magyar Kerékpárosklub kezdeményezésére az ország legjelentősebb kerékpáros civil, szakmai, piaci és jótékonysági szereplői emeltek szót azért, hogy a lezárások idején is nyitva maradhassanak a kerékpárboltok, szervizek és kölcsönzők.
Ennek érdekében a szervezetek megkeresték Révész Máriuszt, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztoshoz, hogy tegyen az ügy érdekében, hiszen a kerékpár a magyar felnőtt lakosság 75 százaléka számára elérhető közlekedési eszköz, egyes régiók lakosságának mintegy harmada elsődlegesen kerékpárral közlekedik.
Ráadásul akik utazásaikat kerékpáron teszik meg, elkerülhetik az emberekkel való közvetlen találkozást, és fertőző felületek érintését. Ezzel egy időben testmozgást végeznek, aminek szív- és érrendszeri betegségek elkerülésében, illetve az immunrendszer erősítésében játszott szerepe régóta ismert. A kerékpározással járó testmozgás a bezártság okozta mentális nehézségeket is oldja.
A lezárásról szóló rendelet végül a kivételek közé sorolta a fent említett bringás helyeket:
Nem tudjuk, hogy a Magyar Kerékpáripari- és Kereskedelmi Szövetség, a Magyar Kerékpárosklub, a Magyar Kerékpáros Szövetség, a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség, a Budapest Bike Maffia és a Velo Budapest kérése változtatott-e az eredeti szándékon, de az biztos, hogy a kormány csütörtöki tájékoztatóin még nem volt szó a járműjavító műhelyek nyitvatartásáról.
Ahogy a Kerképárosklub írja, a járműjavító műhelyek nyitvatartásának biztosítása szükséges a lakosság mobilitási igényeinek kiszolgálása és a gazdaság működtetése szempontjából, főképp azt is figyelembe véve, hogy a kerékpározás egy környezetbarát, helytakarékos és széles tömegeknek elérhető közlekedési forma, mely világszerte bizonyította hasznosságát a vírushelyzetben.
Ezt az is bizonyítja, hogy a tavalyi évben jelentősen nőtt a kerékpározók száma az országban, Budapesten helyenként akár 80%-kal is többen pattantak nyeregbe, mint korábban.