A Samsung egy sor új intézkedést jelentett be a márka zöldítése érdekében, amelyek közül a legambiciózusabb cél, hogy 2025-re a hulladéklerakókba kerülő hulladék mennyisége nulla legyen. A technológiai óriás a hónap elején közzétette a környezeti hatásaira vonatkozó tervét, melyben deklarálta, hogy „mindenkinek megvan a maga szerepe”, és megértette, hogy kötelezettségvállalásainak „meg kell felelniük a méretünknek, a befolyásunknak”.
Annak érdekében, hogy elérje azt a célját, hogy 2025-re ne kerüljön hulladék a hulladéklerakókba, a vállalat megkezdi a termékek életciklusának tervezését, és új, körkörös újrahasznosítási, felújítási és újrahasznosítási programokat hajt végre. Ezek egyike a „Galaxy Upcycling”, egy olyan kezdeményezés, amelynek célja, hogy a régi Samsung-telefonokból okoseszközöket készítsenek, egy másik pedig a Certified Re-Newed, amely egy olyan lehetőség, amelynek keretében a vásárlók olyan használt telefonokat vásárolhatnak, amelyeket újszerű minőségben javítottak meg. Egy trade-in kampány is létezik, amely arra ösztönzi a Samsung-felhasználókat, hogy kreditért cserébe adják le elhasználódott készülékeiket, hogy a cég felújíthassa vagy újrahasznosíthassa a terméket.
A Samsung emellett azt állítja, hogy 2025-ig megszabadul mobiltelefonjainak minden műanyag csomagolásától. A cselekvési tervében tett egyéb ígéretei között szerepel az újrahasznosított anyagok arányának növelése mobiltelefonjaiban. 2025-re minden egyes Samsung mobilkészülék újrahasznosított anyagokat fog tartalmazni, bár ennek konkrét százalékos célértéket még nem határozzák meg.
Maguk a telefonok is változni fognak, mégpedig az energiahatékonyság és az energiafogyasztás terén remélhetnek fejlődést a fogyasztók.
A Samsung bejelentése a technológiai ipar a globális hulladékválság és az egy kattintással történő fogyasztás kultúrájának táplálásában játszott szerepével kapcsolatos kritikák újbóli hulláma közepette érkezett. Évente 53 millió tonna elektronikai hulladékot dob ki a világ: ez 7,3 kilogramm mobiltelefonnak, laptopnak és számítógépnek felel meg, amelyet minden egyes ember kidob a bolygón, és mindössze 17%-át hasznosítják újra.
Az olyan márkák, mint a Samsung, a Microsoft és az Apple, mind az egyre környezettudatosabb fogyasztók, mind a kormányok reflektorfénybe kerültek a hulladéktermelésre ösztönző gyakorlatuk miatt, különösen, amikor arra ösztönzik a fogyasztókat, hogy új termékeket vásároljanak a régiek újrahasznosítása vagy javítása helyett.
(fotó: pixabay – Simon)