A globalizációval soha nem látott méretűre duzzadt világkereskedelemben a szállított áruk 90%-át vízen szállítják, ami nagyon-nagyon sok tengerjáró hajót jelent. A probléma az, hogy ezek a hajók rendkívül szennyező módon működnek, a levegőt és a vizeket is károsítva ezzel.
A nagy tengeri hajók a legnagyobb szennyezők közé tartoznak, kibocsátásuk csökkentése ezért kulcsfontosságú lenne. Az eddigi próbálkozások azonban nem vezettek túl pozitív eredményekre. Egy új megoldás viszont megoldhatja a problémát.
A csípős, kellemetlen szagú ammónia lehet az, amely kizöldíti a hajózást. Jelenleg már kísérletek is folynak arra vonatkozólag, hogyan lehetne az egyébként tiszta energiaforrást a hagyományos üzemanyagok alternatívájaként alkalmazni.
Azért arra oda kell figyelni, hogy az ammónia ne okozzon még nagyobb kárt, mint amekkorát a jelenlegi megoldás. Ha ugyanis nem megfelelő módon kezelik az elégetésével keletkező gázokat, akkor a termelődő nitrogén-oxidok, melyek a savas esők egyik alapját jelentik, és komoly üvegházhatású gázok is egyben, nagy problémákat okozhatnak.
Bár az ammónia energiasűrűsége alacsonyabb, mint a hagyományos üzemanyagoké, kezelése és előállítása egyszerű, így gazdaságos is. Dr Tristan Smith, a University College London professzora szerint
Az ammónia az arany középút. Nem túl drága tárolni és nem túl drága előállítani.
Forrás: NRGreport