A budapesti közlekedés gördülékenységére kiemelkedően jó hatással lesznek az új mikromobilitási pontok, véli Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke. A belvárosi kerületekben a főváros és a kerületek egyetértésével ugyanis megkezdődött egy mikromobilitási ponthálózat kialakítása. Pályázatot is kiírtak a találó elnevezésükre.
A napokban elfogadott új fővárosi rendelet alapján mikromobilitási pontokon kell majd elhelyezni azokat a kölcsönbicikliket, -rollereket, amelyek közterületi elhelyezésére közterülethasználati engedély köttetett az önkormányzattal.
Létrehozásukra a főváros utcáin és közterein széthagyott rollerek káoszának megszüntetése végett van szükség. Ezután a mikromobilitási pontokon lehet megkezdeni és befejezni a járművek kölcsönzését. A széthagyott bicikli, roller után a kölcsönzőnek kell majd büntetést fizetnie, ezért várhatóan úgy állítja majd be a rendszert, hogy a kölcsönzést csak mikromobilitási ponton lehessen leállítani. Viszont a kölcsönzés ideje alatt ezután is bárhol meg szabad állni a bérelt járművel.
A főváros legforgalmasabb főútjai mentén, így a Kiskörúton, a Nagykörúton, a Bajcsy-Zsilinszky úton és az Üllői úton már megkezdődött az állomások kijelölése. A VII. és a VIII. kerület belső részein szintén lehet találkozni mikromobilitási ponttal, ott már látszik, milyen sűrű lesz majd a hálózat. Még az idén a budai belvárosban is megjelennek a mikromobilitási pontok.
Megkülönbözteti a rendelet a kölcsönbiciklit és a közösségi kerékpárt. Utóbbin a MOL Bubit kell érteni. A közösségi kerékpárkínálat az idén 900 új kerékpárral és 75 új állomással bővül.
Nagy örömmel fogadtuk a hírt, a mikromobilitási pontokról és a Bubi bővítéséről. Úgy gondoljuk, az előbbi által csökkenhet a feszültség a gyalogosok és a kölcsönrollert használók között. Bízunk benne, hogy ezen intézkedések nyomán még több budapesti lakos és ide látogató választja ezt a környezetbarát alternatívát.
– véli Lukács András