Az ismert kozmetikai vállalat úgy döntött, hogy törli magát a közösségi médiás felületekről, és csak akkor térnek vissza, ha azok biztonságos felületek lesznek a felhasználóik számára. Ez alól kivételt csak a Twitter és a YouTube képez, de ezeken az oldalakon is csak addig maradnak, míg nem találják meg új, hatékony kommunikációs csatornájukat.
A kézzel készített és természetes összetevőket tartalmazó termékeiről ismert Lush már korábban is próbálkozott közösségi médiás felületeik felfüggesztésével, elsősorban az Egyesült Királyságban. A mostani döntés azonban más: mind a 48 országban ahol bolttal rendelkeznek lejönnek a közösségi hálóról – írja a 444 a BBC cikke nyomán.
A távozást ráadásul szimbolikus módon épp november 26-ra, azaz az idei Black Friday napjára időzítették.
Csakis olyan felületeket és szolgáltatásokat kívánunk használni, amelyek mindent megtesznek azért, hogy megvédjék a felhasználókat a zaklatástól, károkozástól és manipulációtól.
– írják egyik utolsó Facebook-posztjukban
A távozás érinti a Facebook mellett érinti az Instagram, Snapchat, Whatsapp és TikTok felületeiket is. Míg magyar Facebook-oldalukat néhány tízezren lájkolták, addig például az amerikai kirendeltségüket csak az Instagramon 4 millióan követték.
Mára óriási mennyiségű bizonyíték van arra, hogy a közösségi média használatával kockázatnak vagyunk kitéve. Nem vagyok hajlandó kitenni a vásárlóimat ennek a kárnak, úgyhogy ideje kivenni ezt az összetevőt.
– mondja Mark Constantine, a cég társalapítója
Ahogy a cég oldalán írják, „sosem kérnénk arra a vásárlóinkat, hogy egy sötét és veszélyes sikátorban találkozzanak velünk, bizonyos közösségimédia-felületek azonban egyre inkább olyan érzést keltenek, ahova senkinek sem lenne tanácsos bemerészkednie. Valaminek változnia kell”.