Egy fiatal veszprémi csapat úgy döntött, hogy megelőzik a korukat és mindazt a tudást, amit az egyetemen megszereztek nem abba fektetik, hogy az éppen virágzását élő elektromos meghajtású járműveket fejlesszék tovább. Ők már ezt meghaladva az ilyen autók akkumulátorait hasznosítják újra, miután azoknak letelt az élettartama. A kezdeti tervekről, buktatókról és erről a látszólag bonyolult, működési elvét tekintve mégis egyszerű megoldásról beszélt az Alteneva csapata a Vehir portálnak adott interjúban.
Az Alteneva a már egyszer legyártott és elhasznált elektromos rendszereket alakítja át, majd helyezi újra üzembe, igaz, már nem egy négykerekű autó motorterében. Minderről Tóth Zoltán, ügyvezető, Miskolczi Csilla, ügyfélmenedzser, Molnár Gábor, üzletfejlesztési menedzser és Imre Milán, projektmenedzser mesélt a Vehir portálnak.
A cikkből kiderül, hogy jellemzően az iparági átlag 7-8 év egy elektromos autó akkumulátorának élettartama szempontjából. Ezután már nem gyorsul úgy az autó, rövidebb lesz a hatótáv, a tulajdonos pedig komolyan elgondolkodik a cserén, vagy meg is lépi azt. Mivel az ilyen autók már bő egy évtizede a piacon vannak, most nagyon sok elhasznált akkumulátor létezik és a számuk is egyre nő. Az Alteneva ezzel a problémával kezdett el foglalkozni komolyabban közel három éve, hogy keressenek egy alternatívát, adjanak egy „second life-ot” az akkumulátoroknak. Innen ered energiatároló rendszerük elnevezése is, a SELiEN, mint Second Life Energy.
Az Alteneva csapatának az volt az elképzelése, hogy olyan modulárisan méretezhető energiatárolókat építsenek, amelyek helyhez kötöttek és a lakosság, de főleg az ipari szereplők számára hasznosak. Ezeket az energiatárolókat összekötve például egy napelemes rendszerrel, hatékonyan tudják eltárolni a villamos energiát, amit például napelemekből nyernek, így pedig minimalizálni tudják a hálózati vételezést, tehát nem forog a villanyóra az adott cégnél és a napelemes rendszer kihasználtsága is jelentősen javul. Megtartva az elektromos autók használt akkumulátorainak újrahasználatát, elkezdtek foglalkozni nullkilométeres rendszerek fejlesztésével is.
Hogy miért is van szükség az energiatárolók fejlesztésére? Kiderül a további beszélgetésből, melyet teljes terjedelmében a Vehir portálon olvashatnak.
(Vehir)