Az idei adventen, november 30. és december 24. között ismét megrendezésre kerül az Ajándék Terminál pop-up, ahol számtalan design termékből válogathatunk. Ebben az évben külön kiemelt szerepet kapnak a fenntarthatóságot zászlajukra tűző tervezők.
Az Ajándék Terminál karácsonyi vásárát immáron negyedik éve rendezik meg az Allee Bevásárlóközpontban. A pop-up rendezvény célja, hogy kézzel készült, eredeti design termékek széles piacát nyújthassák az érdeklődőknek. Divatkiegészítők, ékszerek, papírtermékek, gyermekjátékok, illatszerek, kerámia és lakberendezési tárgyak között válogathatnak a vásárlók.
Fontos tudni: ha az Ajándék Terminál pop-up üzletében vásárolsz, egy hazai kisvállalkozás fejlődését segíted. Azzal, hogy leemelsz a polcról egy neked tetsző tárgyat, és megajándékozol vele valakit, egy harmadik embert is boldoggá teszel: a tervezőt magát, aki azt a tárgyat szívvel-lélekkel készítette.
Bár már előző években is jellemzőek voltak az öko anyagok, re- és upcycling gondolat, de idén a szervező Hybridart csapata úgy gondolta, muszáj külön hangsúlyt adni a megújuló és természetazonos technikáknak, ezért dedikált displayt kapott 6 designer és vállalkozás, kiknek termékei 100%-ban a fenntartható designt képviselik.
A Hybridart a vásárt megelőzően pályázatot írt ki a recycling művészeknek, végül a szakmai zsűri 6 designert, illetve csapatot választott ki, akik a fenntartható gondolatot képviselik az Ajándék Terminálon. A Hybridart munkatársa elmondta, hogy a kiválasztásnál céljuk volt, hogy minél szélesebb palettát tárhassanak a no waste termékek iránt érdeklődők elé. Ez az ötlet sikeresnek bizonyult, hiszen környezetbarát bevásárlótáskát, fenntartható ékszereket, környezetbarát kávét, upcycling fonal makramét, papírból készült kosarakat és a világon elsőként újrahasznosított tisztítószereket is vehetünk. Természetesen mindezt ízig-vérig design köntösben. Az összes termékről és kiállítóról bővebb információt az esemény weblapján és a Facebook-on találsz.
„Tavalyi évben workshopokat rendeztünk, három hétig teltházasan zajlottak az újrahasznosítható kézműves foglalkozások, így idén nem is volt kérdés, hogy szintén helyet kap a gondolat. A kiemelt státusz üzenet és felhívás a fenntarthatóságra” – mondta Erdélyi Szabolcs, a Hybridart Management ügyvezetője.
Az idei vásáron a koronavírus miatt külön érdekesség, hogy az internetes lehetőségek több szerepet kaptak. Megszületett az összes előadót és terméket bemutató weblap, amin keresztül kérhetünk online videós körbevezetést, hogy nekünk már csak beugrani kelljen az összeállított csomagért.
(kiemelt fotó/ Hybridart Management)