Az Audi 2025-ig csak az elektromobilitásra 10 milliárd eurót tervez költeni, de ez csak egy része annak a csomagnak, melynek keretében a gyártó 30 modellre bővíti e-portfólióját.
A 30 modellből 20 tisztán elektromos hajtású lesz, és ezek fejlesztésére költenek majd 10 milliárd eurót. A fennmaradó 10 modell a plug-in hibrid vonalat erősíti majd, melyekre további 5 milliárdot fognak áldozni.
Ez a 15 milliárd euró 40%-al több annál, amennyit eredetileg tervezett a gyártó az új technológia fejlesztésére költeni. Nem az Audi az egyetlen, amely törekszik az alacsonyabb, vagy nulla kibocsátású autók fejlesztését felgyorsítani, erre pedig az magyarázat az Európai Unió nagyon szigorú kibocsátási normákat állított fel.
Idén az EU-ban az autógyártóknak 95 gramm/km-es értéket kellett elérniük flottaszinten, amely leegyszerűsítve azt jelenti, hogy a benzinmotorral szerelt autók fogyasztási átlaga nem lehet magasabb, mint 4,1 liter, míg dízeles társaiké 3,6 liter száz kilométerenként.
A tervek szerint ezt 2030-ra közel a felére, 2,7- illetve 2,4 literre kellene csökkenteni. Ez pedig rászorítja a gyártókat arra, hogy komolyan vegyék az elektromos meghajtású járművek fejlesztését, ellenkező esetben komoly bírságokra számíthatnak.
Forrás: e-cars.hu