A koronavírus-járvány kezdete óta jelentősen megugrott a kereslet a kávé iránt, sokan a munkahelyükön vagy a kávézókban elfogyasztott feketék helyett otthon készítik el kávéjukat.
A becslések szerint évente 20 milliárd kávékapszulát használnak a világon összesen, egy kapszulának a teljes lebomlásához pedig akár 500 évre is szükség lehet.
A The Guardian tavalyi cikke szerint az Egyesült Királyságban például naponta több mint 95 millió csésze kávét isznak, az egyszeri használatra alkalmas kávékapszulák pedig környezetvédelmi szempontból komoly kihívást jelentenek. Egy brit élelmiszerlánc ezért egy otthon is komposztálható, teljesen lebomló kapszulás kávéval jött elő.
A cég az eddigi kávékapszuláit lecseréli, így több millió szemétbe kerülő kapszulától szabadul meg, amelyek kevert anyagát – az alumínium fedőt és a polipropilént – az újrahasznosítás során nehéz volt szétválasztani. Az új kávékapszulák viszont napraforgómag kérgéből és kukoricából származó cukrokból állnak, így otthoni körülmények között is teljesen komposztálhatók. A fedelük cellulózból készül, és a termék doboza is újrahasznosítható.
Mivel a műanyagszennyezés a világon mindenhol hatalmas problémát jelent, már több kapszulás kávét gyártó cég lépett a fenntarthatóság irányába hazánkban is.
A Nestlé márciusban indított kapszulagyűjtési és újrahasznosítási rendszert Magyarországon, a Nescafé Dolce Gusto kávékapszuláit egyelőre öt kijelölt MediaMarkt áruházban adhatják le a vásárlók, a cég pedig dolgozik azon is, hogy a gyártásukhoz kevesebb műanyagot használjanak.
A Nespresso Magyarországon 2012 óta gyűjti a használt alumíniumkapszulákat, ezeket az üzletekben is le lehet adni, illetve 2017 óta a futárszolgálat is összegyűjti a kiürült kávékapszulákat az új megrendelések teljesítésekor.
(Forrás: napi.hu Kép: pexels.com)