Németország három hónapos kísérlete során, mely alatt 9 eurós havijeggyel korlátlanul lehetett utazni a regionális járatokon valamint a városi tömegközlekedési eszközökön, 1,8 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást sikerült elkerülni.
A 9 eurós jeggyel az volt a cél, hogy használatával csökkenjen az üzemanyag-fogyasztás, valamint a megélhetési költségek. A június 1-jei bevezetés óta mintegy 52 millió jegyet adtak el, és ezek nagyjából ötödét olyan emberek vásárolták meg, akik egyébként nem használták a tömegközlekedést.
A jelentősnek nevezhető kibocsátás-csökkentést épp utóbbi felhasználóknak tulajdonítja a kutatást végző Német Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (VDV). Ahogy a The Guardian írja, a VDV szerint a 9 eurós jegy miatt a személygépkocsiról a tömegközlekedésre váltók száma áll a kibocsátás-csökkentés hátterében.
A 9 eurós jegyek népszerűsége töretlen volt, és a klímaváltozás elleni küzdelemre gyakorolt pozitív hatása igazolható.
– írja a VDV.
A megtakarított kibocsátás nagyjából 350 ezer háztartás áramellátásnak felel meg. A szervezet szerint mégegyszer ennyit lehetne spórolni, ha az ország autópályáin bevezetnék a sebességkorlátozást. Mint írják, a rendszer vélhetően ahhoz is hozzájárult, hogy a jelenleg 8% körüli németországi infláció valamivel alacsonyabb legyen, mint amilyen egyébként lett volna.
A ma véget érő rendszer folytatásával kapcsolatban komoly nyomás nehezedik a kormányra és a regionális közigazgatásra. A várakozások szerint a 9 eurós jegy ebben a formában el fog tűnni, és valamivel drágábban – 6-szoros drágulásról lehet hallani – folytatódik majd a még így is rendkívül kedvezményes utazási lehetőség.