Ahogy arról már beszámoltunk, egy már felszámolt, korábban a környezetvédelmi szabályokat megszegő cég egykori telephelyén 1500 tonna hulladék hever gazdátlanul Kiskunhalason, melynek nagyjából a fele veszélyes hulladék.
Idén pont kerülhet a több mint tíz éve húzódó ügy végére: a kiskunhalasi veszélyes hulladék-telepről a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szállíttatja el az otthagyott veszélyes hulladékot.
Az elhagyott telepen – lakóházak közvetlen közelében – több mint tíz éve állnak gazdátlanul a környezetet súlyosan veszélyeztető anyagok műanyag és fém hordókban, egyre romló állapotú tárolókban. A környezetszennyező céget többször felszólították már a hatóságok a veszélyes anyagok elszállítására, de ennek sem az egykori ügyvezető, sem a későbbi tulajdonosok nem tettek eleget, így az ügy a NAV-hoz került végrehajtásra.
Ebben az ügyben számos olyan környezetvédelmi és hulladékmentesítési szakkérdést kellett tisztázni, melyekhez a Kormányhivatal és szakértő vállalkozók bevonása elengedhetetlen volt. A hulladék elszállításához olyan szakértelemre és eszközállományra van szükség, amivel a NAV nem rendelkezik, ezért azt csak külső cég bevonásával lehet elvégezni.
Rengeteg fontos információ vár még rád! Nézz szét!
A hulladék elszállításáról és ártalmatlanításáról szóló szerződést a NAV és a nyertes vállalkozó 2021. február 18-án írta alá. A cégnek a hulladék elszállítására 120, a szakszerű tárolás melletti ártalmatlanítására további 180 napja lesz, így a helyzet még idén megnyugtatóan rendeződhet.
A munkálatok várható költsége a bruttó félmilliárd forintot is elérheti.
Ezt az összeget a NAV ilyenkor megelőlegezi, azonban azt később – ha maga a kötelezett, vagyis a környezetszennyező cég önként nem fizeti meg – be is hajtja.