Európa legnagyobb közlekedési infrastrukturális fejlesztése kezdődik Észak-Németország és Dánia között a Fehmarn-szorosnál, melynek során 18 kilométer hosszú, kétvágányú vasútvonalat és négysávos utat a tenger alatt, egy alagútban vezetik majd. Ezidáig a kivitelezést többek közt a disznódelfinek miatt aggódó környezetvédők illetve a kompüzemeltetők akadályozták, de a perek lezárultak.
A 2029-re elkészülő alagút két órával csökkenti majd a Hamburg és Koppenhága közötti jelenleg 5 órás vasúti menetidőt, ezáltal növelve a környezetbarát és energiahatékony kötöttpályás közlekedés vonzerejét a repüléssel szemben. Az építmény a németországi Puttgarden kikötőjét a dán Rødbyval köti majd össze, így a jelenlegi egyórás komputat az alagútban a járművek tíz perc alatt tehetik meg.
A 7,1 milliárd eurós beruházás összhangban áll az EU álláspontjával, mely szerint a kötöttpályás infrastruktúra fejlesztése prioritás, mert ennek révén lehet teljesíteni a kitűzött klímacélokat.