Magyar lány kezdett jótékony és etikus márka felépítésébe

Magyar lány kezdett jótékony és etikus márka felépítésébe
Magyar lány kezdett jótékony és etikus márka felépítésébe

A Forbes online kiadása egy különleges alapanyagból dolgozó magyar alapítású vállalkozást mutat be. A The Do Nation névre keresztelt vállalkozás (és márka) nem csak fenntartható ruhadarabokat és fülbevalókat, de az adományozás lehetőségét is megadja fogyasztói számára.

Nagy Annának, a cég Hollandiában élő fiatal alapítójának pár éve még csak az volt a terve, hogy egy olyan üzleti modellt szeretne kialakítani, amiben az emberek amellett, hogy vásárolnak, hozzá tudnak járulni valami jó ügyhöz. A The Do Nation azonban nem a jótékonykodást váltja ki, hanem olyan termékeket kínál, melyek önmagukban is értékesek a fogyasztók számára.

A vállalkozás gondolatának személyes szálai Anna gyermekkoráig vezetnek vissza. Nyolc éves volt, mikor rákban elvesztette édesanyját. A történtek utáni években teljesen átértékelődött számára a világ: sok alapvetően elérhetőnek tűnő dolog – mint a megvásárolható termékek vagy az ivóvíz – változott meg a szemében. Rájött, hogy noha mindennapos hiány ez a Földön élő tömegek életében, a jólétben élő keveseknél még a problémát sem érzik magukhoz közel az emberek.

Gondolatait idővel tett követte: mindenbe egyedül kezdett bele, a befektetéstől kezdve a partnerek felkeresésén át, a megvalósításig. A pandémia kezdete adta meg a löketet arra, hogy meg is valósítsa az addigi terveket: grafikus barátja tervezte meg a pólómintákat, baráti körével fotózást rendeztek, párja pedig a webshop felállításával támogatta, hogy a The Do Nation elinduljon 2020. június 1-én.

Etikusság, fenntarthatóság, és ékszerek sült gyurmából

A pólók és táskák kapcsán kihívás volt olyan beszállítót találni, aki illeszkedik Anna elképzeléseihez, azaz etikus és fenntartható módon, vegán alapanyagokból állítja elő a megrendelt pólókat. Fontos volt, hogy ne csupán a nyomtatás, de a teljes ellátási lánc ilyen értékek mentén működjön. Végül a holland Fair Wear Foundation segítségével tudott olyan vállalatok közül válogatni, akik ellenőrzik a gyártási és munkafolyamatokat az alapanyag előállításától a kiszállításig.

A saját gyártású fülbevalók eleinte ideiglenes megoldásként kerültek a kínálatba, végül azonban állandósult termékké váltak – mondta el Anna. Alapanyaguk, a süthető gyurma ideális választásnak bizonyult: a speciális gyurma alapvetően vegán, illetve rendkívül szívós anyag, így a termékek tartósságát is biztosítja. Előállítása szigorúan szabályozott, ami könnyű tájékozódási alapot adtak Annának az új beszállító kiválasztásában.

Kapcsolódás a világhoz a közösség által

Az alapítónak a jövőben sem célja sokkal nagyobbra nőni a vállalattal. Nem szeretné feladni azokat az emberi kapcsolatokat, amiket véleménye szerint igazán egy kisvállalat tud biztosítani. Élvezi, hogy képes a vállalkozás gyorsan adaptálódni ahhoz, amire vásárlói vágynak. A kialakuló közösség emellett nagyra értékeli, hogy azonnal választ kap az üzeneteire: a nagyvállalatok hosszadalmas panaszkezelése helyett, a The Do Nationnél baráti hangulatban chatelhetnek bármilyen kérdésükről.

Érdekes és különleges elképzelése Annának, hogy később a vevők állítsák elő a fülbevalókat, így a The Do Nation az adományozás kultúrája mellett az alkotás örömét és terjesztené a világban.

„De ez a jövő, mert nem vagyok benne biztos, hogy el fogom tudni engedni, hogy én készítsem ezeket” – teszi hozzá a cégtulajdonos.

(Forrás: forbes.hu Borítókép: jointhedonations.com)

search icon