Hetedik alkalommal gyűltek össze egy közös gondolkodásra az iskolakert-fejlesztési hálózatban közreműködő pedagógusok és szervezők, az ország legkülönbözőbb pontjainak iskoláiból és óvodáiból. Az esemény vendégei első kézből ismerhették meg egymás jó gyakorlatait és közös műhelymunkákon cserélhettek tapasztalatokat.
A találkozó helyszínéül ezúttal a Csongrád-Csanád megyei Zákányszék községre esett a választás, amelynek általános iskolájában aktívan működik egy kertkialakítási program – természetesen lelkes diákok bevonásával.
Miért jó az iskolakert?
Egy kert gondozása önmagában is tud oktatni, számos hasznos gyakorlati tudást szerezhetnek a gyerekek a zöldség- és gyümölcstermesztés, virágnevelés titkait megismerve. Ezek vizsgálatáról Dr. Uzsalyné Pécsi Rita neveléskutató, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola docense tartotta izgalmas és gondolatébresztő szakmai előadását Zákányszéken. Elmondta, egy-egy kert gondozása valójában szemléletmód-építésre is szolgál: a gyermekek elsajátíthatják a tudatos figyelmet, a kíváncsiságot, nyitottabbak lehetnek, megtapasztalhatják a más élőlényekkel összekapcsolódó világ élményét, növekedhet érzelmi intelligenciájuk.
Már tankönyvi példaként is szolgál a diákokkal való kertépítés, a módszert mára beemelték az egységes technikatankönyvbe. Sokféle lehetőség áll előttünk, ha a kert segítségével szeretnénk oktatni: a tavalyi iskolakert-pályázat győztese, a lakiteleki Eötvös Loránd Általános Iskola például a művészeti képzéssel kívánja egybekötni a kertbéli oktatást.
(Forrás: egy.hu Kép: pexels.com)