A világ egyik legrégebbi és legnagyobb kreatív versenyén, a dallasi Hermes Creative Awards-on két platina díjat is kapott a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. 2022-es őszi-téli közlekedésbiztonsági kampánya. A díj marketing és kommunikációs területen ismeri el a kiemelkedő munkákat, az elismerése több ezren pályáztak. A HUMDA rendezés és szórakoztatás kategóriákban kapta meg a legrangosabb díjat.
A díj odaítéléséről az 1995-ben alapított Marketing és Kommunikációs Szakemberek Szövetsége (AMCP) dönt iparági szakemberek bevonásával. A kreatív ipar legjobb kiadványait, márkaépítési megoldásait, webhelyeit, videóit, valamint reklám-, marketing- és kommunikációs programjait értékelik minden évben.
A HUMDA kiemelt feladata a közlekedésbiztonság javítása, ezért indított 20222 őszén egyedülálló szemléletformáló kampányt a balesetek számának radikális csökkentése érdekében. A „Nem vagy egyedül” mottóval indított egy hónapos közlekedésbiztonsági kampányban négy olyan reklámfilm volt látható a legnépszerűbb honlapokon és közösségi médiafelületeken, amelyeket a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása miatt forgattunk. Olyan mindennapi helyzetekre hívtuk fel a figyelmet, mint a vasúti átjárónál történő közlekedés, az autóvezetés közbeni figyelem, a megkülönböztető jelzést használó jármű azonnali elengedése és a mikromobilitási eszközök helyes használata.
A HUMDA az elmúlt években lehetőségeihez képest sokat tett a közlekedésbiztonság javítása érdekében. Számos vezetéstechnikai tréning szervezésén, magas színvonalú szakmai kiadványok összeállításán és országos edukációs kampányok lebonyolításán vagyunk már túl munkatársaimmal.
– emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Az olyan kampányaink, amely most az Egyesült Államokból kapott elismerést sok százezer, vagy akár több millió emberhez is eljut és erősíti azt az elhivatott munkát, amelyet partnereinkkel, többek között az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal is végzünk – tette hozzá Weingartner.
A közlekedésbiztonság egy olyan terület, ahol még sok tennivalónk van, de az ilyen részsikerek erőt adnak ahhoz, hogy folytassuk a munkát.
– mondja a HUMDA elnök-vezérigazgatója
Minden korosztályt megszólítottunk ezzel a kampánnyal, ezért egy közös nyelvhez, a szarkasztikus humorhoz és az iróniához folyamodtunk. Ezért is nyertünk a rendezés mellett szórakoztatás kategóriában is. Büszke vagyok rá, hogy a HUMDA Kommunikációs Irodája és a Lounge Group közösen egy olyan kampányt alkotott tavaly, amely nemzetközi szinten is kiemelkedő szakmai elismerésben részesült. A humor egy olyan nemzetközi nyelv, amellyel a fiatalokat, a középkorúakat és az időseket is meg tudjuk szólítani. Természtesen tervezzük, hogy hagyományainkhoz híven idén is szervezzünk egy országos elérésű közlekedésbiztonsági kampányt – mondta Lázár László, a HUMDA kommunikációs vezetője.