Az adakozás új szintjét, egyben újragondolását jelentő böngészőkiegészítővel a mindennapi adakozás egyik legnagyobb előnye az, hogy ingyenes, letisztult és végtelenül egyszerű. Nem kell komoly munkát, időt és pénzt sem arra fordítani, hogy segítsünk – állítják a Colibri Charity egyetemista fejlesztői.
Bodó András és Adler John David két húszéves srác Budapestről, akik épp gőzerővel azon dolgoznak, hogy már néhány éven belül minden egyes online és offline vásárlásunkkal egyúttal nemes, jótékony célokat szolgáljunk. – derül ki az index.hu minapi riportjából.
Hogyan működik?
Hogy egy online webshopban vásárlástól eljussunk a jótékonykodásig, a következő egyszerű lépés, hogy a szinte minden ismert böngészővel kompatibilis ingyenes bővítmény telepítése után regisztrálunk a Colibri Charity oldalára, ahol kiválasztjuk, hogy az ott szereplő civil szervezetek közül melyiket szeretnénk támogatni.
Ha a felhasználó innentől felkeresi valamelyik partnerünk webshopját, a bővítmény automatikusan felajánlja neki a jótékonysági vásárlás aktiválását. Ez mindössze egy gombnyomással megtehető, és a vásárlás folyamatát semmiben nem befolyásolja, ahogy a jótékony vásárlással az árak sem változnak – magyarázzák a fiúk, pontosan hogy is működik a megálmodott rendszer, amelyből a partnereiktől jutalékot kapnak, hogy végül ezt továbbítsák a felhasználó által kiválasztott jótékonysági szervezetnek.
Azaz maga a webshop, az adott üzlet határozza meg, hogy a felhasználó jótékonysági aktivációja meddig működik, akárcsak azt, hogy a vásárlás összegének hány százalékából lesz adomány. Vagyis amiből a felajánlott adomány keletkezik, annak anyagi terhét maga a vállalkozás viseli, ők ilyenkor az online vásárlások után a saját profitjukból adnak társadalmi és környezetvédelmi célokra.
A Colibri Charity jelenleg 1500 együttműködő partnert tudhat magáénak, köztük olyan nagy világcégeket, mint a Microsoft, a Booking.com, az AliExpress, a Nike, az Emirates vagy az About You.
(Forrás: index.hu Kép: pexels.com)