A végéhez közeledik az ENSZ glasgow-i klímacsúcsa, melynek eredményességéről megoszlanak a vélemények. Már az első napokban felborzolta a kedélyeket, hogy a világ vezetői nagyjából 400 magángéppel érkeztek a világ megmentéséről szóló konferenciára, óriási kibocsátást okozva ezzel. Nem mindenki érkezett azonban ilyen környezetromboló módon a csúcsra.
Leonore Gewessler osztrák klímaügyi és közlekedési miniszter a vasutat választotta, hogy eljusson a találkozóra. A 27 órás út első felét Bécstől Brüsszelig hálókocsis vonattal tette meg, majd amíg az átszállásra várt, találkozott a helyi kollégájával.
A tisztségét tavaly óta betöltő miniszter egyébként nagy támogatója a vasútnak, hangos szószólója annak, hogy a fapados légitársaságok előretörése miatt megnyirbált éjszakai vonatközlekedést élesszék újjá.
A vasút és az éjszakai vonatozás a jövője a rövid- és középtávú utazásoknak Európában.
–mondta a miniszter
Gewessler, aki saját bevallása szerint azért lett politikus, hogy megkönnyítse az emberek számára a váltást a fenntartható, klímabarát életmód felé, nemrég olyan újítást vezetett be a közösségi közlekedésben mely egyelőre óriási sikernek tűnik. A miniszter bevezette Ausztriában az ún. klímajegyet, mellyel az ország összes tömegközlekedési eszköze korlátlanul használható. Napijegy formájában 3 euróba, míg éves bérletként 1 100 euróba kerül a klímajegy mely utóbbiból eddig 130 ezret váltottak, csupán néhány hét alatt. (AP)