Az új törvényjavaslat értelmében a divatmárkák számára kötelezővé válna, hogy nyilvánossá tegyék a tevékenységük társadalmi-környezeti hatását kimutató beszámolót, illetve arra köteleznék a cégeket, hogy a káros környezeti hatások csökkentése érdekében konkrét lépéseket tegyenek.
A Tudatos Vásárlók cikke szerint a törvényjavaslat azokra a nagy divatcégekre vonatkozna, amelyek New York államban folytatnak üzleti tevékenységet és globális bevételük meghaladja a 100 millió dollárt évente.
A törvényjavaslat komoly büntetéseket is kilátásba helyez azon cégek számára, melyek nem tesznek eleget az előírásoknak. Ennek megfelelően akik nem teszik nyilvánossá a társadalmi-környezeti stratégiájukat, és nem tudnak felmutatni egyetlen környezettudatos projektet sem, miközben az éves bevételük meghaladja a 450 millió dollárt, ennek az összegnek akár 2%-ára is büntethetőek.
New York állam a világ divatfővárosa és legjelentősebb üzleti központja. Ez erkölcsi felelősséggel is jár, példát kell mutatnunk abban, hogy a divatipar romboló környezeti-társadalmi hatását hogyan lehet csökkenteni.
– nyilatkozta a törvényjavaslat egyik támogatója, Alessandra Biaggi szenátor
A javaslatról jelenleg a szenátusi bizottságok vitáznak, de amennyiben elfogadják, úgy a nagy ruhacégekre nehéz idők várnak. A törvény megköveteli majd a beszállítói láncok transzparenciáját, illetve, hogy a cégek tegyék közzé a ruhagyártáshoz felhasznált anyagok pontos összetételét és származását, kitérve arra, hogy ezekből mennyi az újrahasznosított. Ugyanígy azt is közzé kell tenniük, hogy mennyi vizet és vegyszert használnak a ruhagyártáshoz, és mennyi az üvegházhatású-gázkibocsátásuk.
A törvénytervezet társadalmi oldalát pedig az reprezentálja a legjobban, hogy a cégeknek nyilvánosságra kell hozniuk, hogy milyen béreket fizetnek a beszállítóiknak, és hogy az hogyan viszonyul a minimálbérhez illetve a megélhetéshez szükséges összeghez. (Tudatos Vásárlók)