A Fjällräven lett az iparág legfenntarthatóbb vállalata Svédországban a Sustainable Brand Index™, Európa legnagyobb fenntarthatósági felmérése alapján. A vállalat közleménye szerint a svéd fogyasztók már második éve választották 1 400 márka közül az outdooor céget a „ruházat és felszerelés” kategória legjobbjának.
A cég hitvallása szerint a termékek tervezésekor három fő szempontot tartanak szem előtt: a hosszú élettartamot, a funkcionalitást és a fenntarthatóságot. Ennek köszönhető az is, hogy a svéd márka az újrahasznosított, organikus és megújuló alapanyagokat részesíti előnyben.
Ilyenből készül például az általunk is bemutatott új kollekciójuk. A Samlaren sorozat előállításához csak és kizárólag a gyártás során hátramaradt szövetanyagokat használtak fel, így játékos színkombinációkat és teljesen egyedi termékek jöhettek létre.
„A fenntarthatóság számunkra egy alapelv, nem pedig külön projekt. Hisszük, hogy a tettek a legbeszédesebbek, és rendkívül jó érzés számunkra, hogy a fogyasztók elismerik törekvéseinket.”
– mondta el Christiane Dolva Törnberg, a Fjällräven fenntarthatósági vezetője
A cég 2015 óta minden terméket fluorkarbon-mentes impregnálási eljárással kezelnek a Fjällrävennél, illetve minden G-1000 szövetből készült terméket újrahasznosított poliészter, valamint organikus pamut felhasználásával állítanak elő.
Az állatvédelemre és a közösségi fenntarthatóságra a termékek tervezésének és előállítása során minden esetben kiemelt figyelmet fordítanak és sok tekintetben vezető szerepet töltenek be az iparágban. Mindeközben a Sustainable Apparel Coalition illetve a UN Global Climate Action Initiative tagjai is.