A napi.hu megvizsgálta az eMAG eladásait a rezsi változások után, és úgy fest a klímák iránti kereslet jócskán megcsappant.
Így már a medence se annyira prioritás
Lehet ebben az újabb vízkorlátozások is szerepet játszanak, de a szokásos nyári slágerterméknek számítható összeszerelhető és felfújható medencék eladásai 67 százalékkal csökkentek az eMAG-nál a bejelentés nyomán az előző héthez képest.
Padlót fogott a klímák eladása, de ez lehet mégis változni fog
A klímaberendezések eladott darabszáma csaknem 90 százalékkal esett vissza a július 13-i bejelentést követően. Ám a társaság jelezte, hogy valószínűleg ez csak időszakos visszaesés, vagy inkább átrendeződés. De az minden bizonnyal pozitív változás, hogy a jövőben biztos, hogy modern, kompaktabb hűtő-fűtő klímákra lesz igény, melyek egyébként tudatosan használva energiamegtakarítást is eredményezhetnek. Az is pozitív, hogy az eltelt napokban a tíz legnépszerűbb berendezés többsége A++ energiabesorolású, és a listán nincs A-osztályúnál fejletlenebb modell.
Elkezdtünk spórolni az energiával
Ugyanakkor megnőtt a kereslet az energiahatékonyságot és spórolást célzó termékekre: a napelemek és napkollektorok termékkategória eladott darabszáma megháromszorozódott, forgalma pedig a négyszeresére emelkedett az előző héthez képest.
Sokan ennél egyszerűbb módon terveznek spórolni, amit jól jelez, hogy az eMAG hatszor annyi konnektorba dugható fogyasztásmérő aljzatot adott el, mint a megelőző napokban, de csaknem 80 százalékkal több okos konnektor, és csaknem másfélszer több elektromos elosztó talált gazdára.
De a fatüzelésű kemencékre is akkora a kereslet, hogy jelen pillanatban hiánytermék és kifogyott az összes a raktárukból.
forrás: napi.hu