A Transport and Environment (T&E) éghajlatvédelmi csoport szerint a szilárdtest-akkumulátorok a mai folyékony lítium-ion akkumulátorokhoz képest 29%-kal csökkenthetnék az elektromos járművek akkumulátorainak szén-dioxid-kibocsátását. Ezt ráadásul a fenntarthatóan beszerzett anyagok használatával még tovább lehetne csökkenteni.
A szilárdtest-akkumulátorok folyékony elektrolit helyett szilárd kerámiaanyagot használnak az elektromos áram továbbítására. Mindeközben több energiát tárolhatnak, gyorsabban tölthetők és nagyobb biztonságot nyújthatnak, mint a folyékony lítium-ion akkumulátorok.
A mostani várakozások szerint a technológia az évtized második felében jelenhet meg az elektromos autókban.
Az elektromos járművek már most is sokkal jobbak a bolygó számára. A szilárdtest-technológia azonban előrelépést jelent, mivel nagyobb energiasűrűségük miatt sokkal kevesebb anyagra, és így sokkal kevesebb kibocsátásra van szükség az előállításukhoz.
– mondta Cecilia Mattea, a T&E tiszta járművekért felelős vezetője
A szilárdtest-akkumulátorok ráadásul jóval kevesebb kobaltot igényelnek. Ez a fém csak nagyon kevés helyen található meg, a legnagyobb kitermelőnek a Kongói Demokratikus Köztársaság számít, ahol viszont, mint arról korábban beszámoltunk, embertelen körülmények között, sokszor gyermekmunkával termelik. (Reuters)