Egy friss felmérés szerint akár 178 ezer autóipari munkást is érinthet 2025-ig az autóipar klímasemleges átállása Németországban.
Egyre több országban hoznak olyan intézkedéseket, melyek a benzin- és dízelüzemű járművek arányának csökkentését célozza, sőt van ahol nem is olyan sokára betiltják a forgalmazásukat. A német kormány például azt szeretné, ha az évtized végéig 7-10 millió új elektromos járművet adnának el az országban.
A müncheni központú ifo Intézet tanulmánya szerint az elektromos meghajtású autók előretörésével párhuzamosan jelentősen átalakulhat a járműipar, melynek sok dolgozó is kárát láthatja.
Ezek a dolgozók elsősorban olyan termékcsoportok gyártásával foglalkoznak, melyek közvetve vagy közvetlenül a belsőégésű motorokhoz kapcsolódnak. Az elektromobilitásra való áttérés ezzel együtt elsősorban a közepes méretű autóipari beszállítókat érinti majd érzékenyebben.
A becslések szerint a német autóipari dolgozók közül 2025-ig 75 ezren is nyugdíjba mehetnek, azonban ez nem ellensúlyozza teljesen az átalakulással járó létszámbeli változásokat, bár egyes vélemények szerint viszont az ifo tanulmánya nem veszi figyelemben, hogy az elektromos autók illetve azok alkatrészeinek gyártása potenciálisan hány új munkahelyet hozhat létre. Ezzel együtt a cégeknek még van idejük át- és továbbképzésekkel felkészülni a változásokra.
Rengeteg fontos információ vár még rád! Nézz szét!
(CNBC)