Bár előszeretettel használják bioüzemanyagként elpusztult állatok zsírját, egy új tanulmány most mégis arra figyelmeztet, hogy ezzel nem teszünk jót a bolygónak, sőt, ártunk neki.
Az állati zsír hulladéknak számít, az ebből készült üzemanyagnak pedig sokkal kisebb a szén-dioxid-kibocsátása. A kereslet iránta 2030-ig várhatóan megháromszorozódik, a felhasználók listáját a légitársaságok vezetik. A Transport & Environment tanulmánya azonban rámutat, hogy egyszerűen nem vágnak le elég állatot évente ahhoz, hogy kielégítsék ezt az igényt. Matt Finch, a Transport & Environment munkatársa szerint
ha a légi közlekedéstől egy hatalmas extra kereslet érkezik, akkor azoknak az iparágaknak, ahol jelenleg zsírt használnak, alternatívák után kell nézniük, ez az alternatíva pedig a pálmaolaj lesz.
Tehát a légi közlekedés közvetve felelős lesz azért, hogy az európai rendszereken keresztül egyre több pálmaolaj kerül az európai rendszerekbe – tette hozzá. A pálmaolaj fokozott felhasználása összefügg a növekvő szén-dioxid-kibocsátással, mivel a termelés fokozása és új ültetvények létesítése érdekében a hatalmas mennyiségű szenet tároló esőerdőket irtják ki.
Az új kutatás szerint Európa-szerte 2006 óta negyvenszeresére nőtt az elhullott állatokból előállított üzemanyag felhasználása. Ennek az anyagnak nagy részét biodízelként használják személygépkocsikban és teherautókban. Az Egyesült Királyság és az EU kormányai olyan előírásokat terveznek bevezetni, amelyek megkövetelik a légitársaságoktól, hogy nagyobb arányban használjanak fenntartható repülőgép-üzemanyagot (SAF). Az EU-ban a légitársaságoknak 2030-ra 6%-os fenntartható légiüzemanyag-felhasználási célértéket kell elérniük, amelynek 1,2%-ának e-kerozinból kell származnia. Feltételezve, hogy a fennmaradó 4,8% teljes egészében állati zsiradékból származik, ez transzatlanti járatonként körülbelül 400 sertést igényelne.
(Forrás: Euronews)