



Az Energiastratégia Intézet publikációjában felhívja a figyelmet arra, hogy vagyona és fogyasztási szokásai miatt figyelemre méltó réteget képez a baby boomer generáció, mégsem szoktak vele súlyának megfelelő mértékben foglalkozni. Az egyes gazdasági szereplők, illetve a jövőbeli gazdaságpolitika számára azonban elengedhetetlen, hogy jobban odafigyeljenek rájuk, és aktivitásukat ösztönözzék.
A Bloomberg internetes oldalán megjelent egy elemzés, melynek szerzője azt próbálta körüljárni, hogy miként nő a baby boomer generáció, vagyis az 1946 és 1964 között született korosztály gazdasági és társadalmi jelentősége. Az írás szerint a közbeszéd és a marketingkommunikáció sokszor a fiatalabb nemzedékekre összpontosít, a boomerek fogyasztási és tőkeallokációs szerepét pedig gyakran alábecsüli.
Pedig ennek a generációnak a tagjai rendelkeznek a háztartásokban összpontosuló vagyon legnagyobb része felett, és kiadásaik abszolút értékben meghaladják a fiatalabb korosztályokét. Vásárlásaik során nyitottak az új technológiákra és szolgáltatásokra, amennyiben ezek kényelmet és valódi minőséget kínálnak. Mind a gazdasági szereplőknek, mind a kormányzatnak célszerű lenne tehát stratégiai figyelmet fordítani rájuk, és célzott megoldásokkal ösztönözni, hogy aktívabban bekapcsolódjanak a gazdaságba.
A társadalomtudományok részét képező generációkutatás abból a megfigyelésből indul ki, hogy az azonos időszakban született emberek hasonló kulturális miliőben nőnek fel, ezért gondolkodásmódjukban is felfedezhetők hasonló vonások; ebből a feltevésből kiindulva pedig meg lehet érteni az egyes generációk közötti különbségeket is.
Természetesen nem lehet pontosan leírni egy adott generáció minden egyes tagjának személyiségét, de könnyebben meg lehet érteni a társadalomban zajló változásokat. A publikáció tovább olvasható az Energiastratégia Intézet weboldalán.
Fotó: Canva