Hogyan befolyásolja az Y generáció pénzügyi döntéseit a klímaváltozás?
Hogyan befolyásolja az Y generáció pénzügyi döntéseit a klímaváltozás?

Az idősebb, 33 és 40 év közötti Y generációsok mintegy 76%-a gondolja úgy, hogy az éghajlatváltozás komoly veszélyt jelent a társadalomra nézve – derül ki a The Harris Poll által a CNBC Make It megbízásából márciusban végzett felmérésből, amelyben 1000 amerikai felnőttet kérdeztek meg különböző témákról.

A generáció tagjainak jelentős hányada már úgy nőtt fel, hogy a klímaváltozást egzisztenciális fenyegetésként tekintette, aggódik a globális tengerszint-emelkedés miatt, és egyik ökológiai katasztrófát a másik után látta. Most, hogy a karrierjük és a családi életük beindult, az éghajlattal kapcsolatos aggodalmak befolyásolják, hogyan költik el a pénzüket, a befektetéstől kezdve a lakásvásárláson át az általuk használt termékekig és az általuk támogatott vállalatokig.

Dann Ryan, a New York-i Sincerus Advisory cég hitelesített pénzügyi tervezője, aki főképpen Y generációs ügyfeleknek ad tanácsot, szerint az éghajlatváltozás az egyik legfontosabb kérdés, amelyet az Y generáció tagjai figyelembe vesznek, amikor befektetéseket választanak vagy ingatlanvásárlással foglalkoznak. Ez hatással lehet a kisebb szokásokra, például a kevesebb fogyasztásra vagy a fenntartható márkák előnyben részesítésére, és az életben hozott nagy döntésekre, például arra, hogy vállalnak-e gyermeket vagy sem. Ryan szerint az Y generáció „átmeneti terhet” cipel a baby boomerek és az X generáció fenntarthatatlan szokásai – például a fokozott fogyasztás – és a Z generáció szociálisan és környezettudatosabban gondolkodó tagjai között. Az idősebb Y-ok úgy érzik, hogy jóvá kell tenniük az előző generációk hibáit, miközben utat mutatnak a következő generációnak, és fenntartható jövőt teremtenek maguk és gyermekeik számára.

Az ügyfeleim szerény háttérrel rendelkeznek, és ezt a terhet érzik az újonnan szerzett vagyonukkal együtt. Felelősséget éreznek azért, hogy tegyenek valamit a társadalomért, például olyan vállalatokba fektetnek be, amelyek lépéseket tesznek a környezetre gyakorolt hatásuk csökkentése érdekében.

mondja Ryan

Jovan Johnson, az atlantai Piece of Wealth Planning tanúsított pénzügyi tervezője egyetért ezzel. Y generációs ügyfelei különösen érdeklődnek a fenntartható befektetések, az otthonuk napenergiával való ellátása és még az elektromos autókra vonatkozó adókedvezmények iránt is. Ezek a témák kevésbé merülnek fel az idősebb, a nyugdíjhoz közelebb álló ügyfeleknél.

Harlin Singh, a Citi Private Bank fenntartható befektetésekért felelős vezetője, szereint a fenntarthatósági kérdésekkel való törődés nagyobb mértékben vált az Y generáció örökségévé, mint más generációk esetében mind erkölcsi, mind gyakorlati szinten. A szakember szerint a biztosítási költségektől kezdve az élelmiszer- és energiaárakig az éghajlatváltozás már most is hatással van az Y-ok életének bizonyos aspektusaira.

(CNBC)

(fotó: pexels – Darlene Alderson)

Rengeteg fontos információ vár még rád! Nézz szét!

search icon