Elektromos járművek tűzoltását segítő eszközt adtak át Székesfehérváron
Elektromos járművek tűzoltását segítő eszközt adtak át Székesfehérváron

Elektromos járművek hatékony tűzoltását segítő eszközt adtak át a Székesfehérvári Hivatásos Tűzoltó-parancsnokságon: a többször használható tűzoltó takaró megvásárlását Székesfehérvár Önkormányzata és a Jövő Mobilitása Szövetség támogatta.

A sajtónyilvános bemutatón Sallai László alezredes, a székesfehérvári katasztrófavédelmi kirendeltség vezetője elmondta, hogy az új eszköz nemcsak hatékonyabban oltja el az ilyen jellegű tüzeket, hanem növeli a tűzoltói beavatkozások biztonságát.

Cser-Palkovics András polgármester felidézte, hogy egy beszélgetés indította el a közös gondolkodást a Jövő Mobilitása Szövetséggel, ennek végén fele-fele arányban támogatták a takaró beszerzését, amely az elektromos járművek elterjedésével egyre inkább szükségessé válhat.

Pukler Gábor, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke kiemelte, hogy folyamatosan nő hazánkban az elektromos autók száma, a legfrissebb adatok szerint a teljes gépkocsiállomány 0,8 százaléka tisztán elektromos, ami közel 40 ezer gépkocsit jelent. Ez a növekvő arány tette szükségessé, hogy gondoljanak ezen autók biztonságára is és felhívják az emberek figyelmét az új a veszélyekre és támogassák azok megoldásait.

A rendezvényen élesben is bemutatták az új, innovatív eszköz működését. A tűzoltók először tűz nélkül, majd meggyújtva a járművet, bemutatták, miként funkcionál a takaró.

Farkas-Bozsik Gábor alezredes közölte, hogy a 48 négyzetméteres, norvég gyártmányú paplan egyszerűen működik, az égés három feltétele (éghető anyag, gyulladási hőmérséklet, oxigén) közül kivonja az oxigént, s ezzel megszünteti az égést. Felhelyezése néhány másodpercet vesz igénybe, ezzel elősegíti, hogy a környező járműveket, épületeket meg tudják védeni, mert a kigyulladt autó már valószínűleg menthetetlen.

Elmondta, hogy a belsőégésű motorral hajtott járművek esetében nagyjából 20 percig, elektromos meghajtásúak esetében 20-50 percig kell a takarót használni, mert azoknál a 2000-3000 Celsius-fokon égő lítium oxigént fejleszt, ezért inkább időt nyer használatával a mentésvezető, amíg az oltáshoz, visszahűtéshez szükséges vízmennyiséget a helyszínre szállítják, illetve megakadályozza a tűz tovább terjedését.

(MTI)

search icon