Az internetes keresésekből befolyó nyereségét faültetésre váltó Ecosia új funkciót vezet be, mellyel a fenntartható vásárlást próbálja segíteni.
A keresőszolgáltatás új megoldása a legnagyobb webshopok kínálatából ajánl olyan termékeket, melyek fenntartható módon készültek, újrafelhasználtak vagy felújítottak.
A 2009-ben alakult cég állítása szerint eddig közel 140 millió fát ültettek a világ több mint 30 országában. Míg jelenleg nagyjából 45-50 keresésre van szükség ahhoz, hogy egy fa elültetéséhez szükséges összeget összegyűjtsenek, az Ecosia Shopping névre keresztelt új megoldással jóval gyorsabb lehet az egy-egy fához szükséges összeg előteremtése.
Kezdetben 20 termékkategóriát határoztak meg, és Berlin műszaki egyetemeivel együttműködve választották ki azokat a termékeket, melyek a kritériumoknak megfelelnek. A szolgáltatás fejlesztésével a kategóriák bővítését terezik, hogy több környezetbarát választási lehetőséget nyújtsanak a felhasználóknak.
A cégnek azonban nincs egyszerű dolga, hiszen elérése igen alacsony: 2021 novemberében a keresőmotorok piacát 92%-kal vezette a Google, mely mögött a második legnagyobb szereplő a Microsoft Bing nevű megoldása mindössze 4,5%-kal. Az összes többi szereplő, köztük az Ecosia, a maradék 3,5%-on osztozik.
A szolgáltatás, melyet többen is bíráltak azért, mert olyan cégekkel is együttműködtek a létrehozásában, mint az Amazon, már elérhető az Egyesült Királyságban, Németországban és Franciaországban. A bírálatokkal kapcsolatban az Ecosia alapítója és vezérigazgatója Christian Kroll azt mondta:
Fogytán van az időnk, és úgy gondolom nem blokkolhatnak minket minden kérdésben az elveink. Meg kell találnunk, hogy mi oldja meg leggyorsabban a problémáinkat.
A cég alapítója azt is hozzátette, hogy a legjobb vásárlás az, ha nem vásárolunk, de az átlagember számára ez még túlságosan szélsőséges álláspont. (Independent)