Greta Thunberg, a tizenéves klímakampány-aktivista a Vogue Scandinavia első számának címlapján jelent meg, a felületet pedig a fast fashion kritizálására használja. Vasárnap este Thunberg megosztott egy képet a magazin címlapjáról a közösségi média fiókjain. A képen egy túlméretezett kabátot visel, miközben egy lovat simogat egy erdőben.
A divatipar nagyban hozzájárul a klíma- és ökológiai vészhelyzethez, nem is beszélve a számtalan munkásra és közösségre gyakorolt hatásáról, akiket világszerte kizsákmányolnak azért, hogy egyesek élvezhessék a fast fashion-t, amelyet sokan eldobható holmiként kezelnek.
írta Thunberg a posztjában.
A svéd környezetvédelmi aktivista szerint a divatipar drága reklámkampányokkal próbál fenntarthatónak tűnni anélkül, hogy ténylegesen bármit is tenne a környezetvédelem érdekében, és a kampányokat „zöldmosásnak” nevezi. A 18 éves lány a Vogue-nak adott interjújában elmondta, hogy évek óta nem vásárolt új ruhákat.
Utoljára három évvel ezelőtt vettem újat, és az is használt volt. Csak kölcsönveszek dolgokat az ismerőseimtől.
Felszólított arra is, hogy világszerte változtatni kell a ruhák előállításának és fogyasztásának módján.
Nem lehet tömegesen divatot gyártani vagy „fenntarthatóan” fogyasztani, ahogyan a világot ma alakítják. Ez az egyik oka annak, hogy rendszerváltásra van szükség.