A spanyolországi Pamplonában, helyi szemétlerakókból származó, szerves hulladékok energiája hajtja a forgalomban lévő buszokat.
A GNV Magazin beszámolója szerint, ezeket a buszokat nem a földből kitermelt földgázzal, hanem a helyi szemétlerakókból származó, a szerves hulladékok (növényi, kommunális, zöldhulladék) lebomlása során keletkező biogázzal hajtják, amit a kifejezetten erre a célra létesített gáztöltőállomáson juttatnak az autóbuszok gáztartályaiba.
Egy jármű megtankolása ily módon mindössze 4 percet vesz igénybe, és a biogázzal hajtott Castrosua New City buszok egy feltöltéssel 300 kilométert képesek megtenni.
A megoldás nemcsak a szolgáltatónak kedvező, hanem a környezetnek is, hiszen a biogázzal hajtott autóbuszok 90 százalékkal kevesebb szén-dioxidot, 70 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot és 90 százalékkal kevesebb szilárd-részecskét bocsátanak ki a dízelüzemű változatokhoz képest. Mindemellett legalább 50 százalékkal csendesebben üzemeltethető, ami jelentős mértékben javítja az utasok komfortérzetét – olvasható a tájékoztatóban.
A spanyol megoldás nem új keletű, Stockholmban már jó ideje közlekednek biogázzal hajtott buszok. Ezen autóbuszok aránya a teljes flottát tekintve több mint 15 százalék.