A szén-, gáz- és olajtársaságok évente 14-18 millió dollárt költenek a nyilvános imázsuk zöldre mosására az ausztrál sportok szponzorálásával, derül ki egy új jelentésből. A kutatás 51 partnerséget azonosított a sport és a szén-, gáz- és olajmárkák között. Sok fosszilis tüzelőanyag-szponzori megállapodás nagy értékű névhasználati jogokra vonatkozó megállapodást tartalmaz, ami azt jelenti, hogy a szponzor neve gyakran szerepel a csapat mezén vagy a stadionokban.
Az olyan olaj- és gázipari nagyvállalatok, mint a Woodside és a Santos inkább az AFL, és a rögbi liga szponzorai, míg az olyan fosszilis tüzelőanyag-kiskereskedők, mint az Alinta és az Origin a krikettel, és a labdarúgással kötött partnerségeket részesítik előnyben.
A fosszilis tüzelőanyag-ipar a sportot használja a zöldre mosáshoz
– mondta Paul Sinclair, az ACF kampányigazgatója.
Bárhol is égetik a világon a szenet és a gázt, az olyan csodálatos természeti helyeket károsít, mint a Nagy-korallzátony és a Ningaloo-korallzátony. Az éghajlatváltozás több kedvelt sportágakat is érinti, különösen helyi szinten. Az ausztrálok nem tudnak sportolni, ha a pályák víz alá kerülnek a példátlan áradások idején, vagy ha a levegő tele van bozóttűz füstjével.
A kutató elmondta, hogy mindannyian sokat veszíthetünk az éghajlatváltozással, beleértve a sportot is. 2040-re Sydneyben és Melbourne-ben a hőhullámok elérhetik az 50°C-os hőmérsékletet, és veszélyeztethetik az olyan ikonikus sportesemények életképességét, mint az MCG Boxing Day Test és az Australian Open.
A kutatás megállapította, hogy az olaj- és gázbányászati vállalatok inkább az AFL, a rögbiunió és a rögbi liga szponzorai, míg a fosszilis tüzelőanyag-kiskereskedők a krikettel, a labdarúgással és a netballal való partnerséget részesítik előnyben. A zöldre mosás jelensége azonban azonos, mivel ezek a hatalmas vállalatok csak ritkán vállalnak valós feladatokat a környezetvédelemért.
(forrás: phys.org)