Karbonsemlegességet ígér a Netflix 2022 végére
Karbonsemlegességet ígér a Netflix 2022 végére

A világszerte mintegy 204 millió előfizetővel rendelkező Netflix ma a “Environmental Social Governance” jelentésében bejelentette, hogy 2022 végéig megcélozza a nettó nulla kibocsátást.

Teljes mértékben arra számítunk, hogy képesek leszünk elérni ezt a célt, annak ellenére, hogy már itt van a láthatáron.

mondta Emma Stewart, a Netflix első fenntarthatósági szakértője.

A cég jelentéséből az is kiderült, hogy a Netflix karbonlábnyoma 2020-ban 1,1 millió tonna (MT) volt, ami egy körülbelül 150 ezer lakásos városnak is megfelel. A cég lábnyoma 2019-hez visszaesett, elsősorban a Covid-járvány miatt elhalasztott forgatások miatt. A karbonlábnyom 50 százaléka filmgyártásból származik, ezt követik 40 százalékkal a vállalati műveletek, az adatközpontokon keresztüli streaming csupán 5 százalékát teszi ki a kibocsátásaiknak.

A tavalyi negyedévben 6,6 milliárdos bevétellel növekedett vállalat kibocsátási célja összhangban van a Párizsi Egyezmény tudományos alapú célkitűzéseivel is. De hogyan fog megvalósulni vajon ilyen rövid idő alatt ez a fogadalom?

A Netflix tervei között a szén csökkentése, megkötése és eltávolítása szerepel valamint a természetalapú projektekbe történő beruházások is. Ez utóbbiak közül az oregoni Lightning Creek Ranch, az USA legnagyobb prérijének és a Darkwoods Forest Carbon Project British Columbia támogatását érdemes kiemelni, illetve a Kenya Kasigau Folyosó REDD + Projektet, mely félmillió hold száraz erdő és több mint 300 veszélyeztetett faj védelmét látja el.

A saját házuk táján pedig több szinten vezetnek be belső emisszió csökkentésre irányuló intézkedéseket:

  • A saját gyártású produkciók esetében helyi szakemberekkel fognak dolgozni, így csökkentve az utazásokból és elszállásolásokból következő szénlábnyomot.
  • Támogatják a közösségi közlekedést és az elektromobilitást.
  • Az előfizetők minél közelebbi szerverekről érhetik majd el a szolgáltató tartalmait, ezzel csökkentve a hálózatok terhelését.

A jelentésben arról is beszámoltak, hogy 2020-ban mintegy 160 millió háztartás néztek a fenntarthatósággal kapcsolatos programokat, például 2019 áprilisi megjelenése óta 100 millió háztartásban nézte meg a Sir David Attenborough által narrált Our Planet dokumentumfilm-sorozatot.

(Independent)

(fotó: pexels – cottonbro)

Rengeteg fontos információ vár még rád! Nézz szét!

search icon